برنامه‌ریزی خاص کانون‌های مساجد برای ایام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان
برنامه‌ريزي خاص کانون‌هاي مساجد براي ايام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان

برنامه‌ریزی خاص کانون‌های مساجد برای ایام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل گفت: بدنه مردمي کانون هاي مساجد موجب شده در طي ساليان گذشته شاهد رونق فعاليت هاي فرهنگي و هنري در مساجد باشيم و يکي از اصلي ترين برنامه هاي کانون هاي مساجد نيز فعاليت هاي غني سازي اوقات فراغت براي نوجوانان و جوانان است.
شناسه خبر : 61983 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۰۸:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، مصطفی آمون، در جلسه کارگروه شهرستانی برنامه های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر، اظهار کرد: کانون های مساجد یک تشکیل مردمی هست که موجب اعتماد عمومی خانواده ها و والدین به فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: بدنه مردمی کانون های مساجد موجب شده در طی سالیان گذشته شاهد رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم و یکی از اصلی ترین برنامه های کانون های مساجد نیز فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان است.

وی اظهار داشت: پراکندگی مساجد در همه محلات این ظرفیت را ایجاد کرده است تا بتوانیم برنامه های آموزشی با گستردگی بیشتری را برای نوجوانان و جوانان فراهم کنیم و باید مدیران کانون ها در این زمینه برنامه ریزی برای اوقات فراغت داشته باشند.

آمون خاطر نشان کرد: ایجاد جذابیت خاص برای نسل امروز یک ضرورت است و فعالیت های تابستانی نیز مبتنی بر استفاده از امکانات و تجهیزات نوین باید باشد تا شاهد شور آفرینی این برنامه ها برای نوجوانان و جوانان باشیم.

در ادامه این جلسه، محمد جعفری با بیان این مطلب که جذابیت فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد زمینه جذب بیش از پیش نوجوانان و جوانان به مساجد را فراهم کرده است، اظهار داشت: ایجاد وحدت در بین ارکان مساجد موجب می شود تا مسجد محله به عنوان یک مسجد طراز در منطقه و شهرستان معرفی شود و زمینه جذب نوجوانان و جوانان را فراهم کند که مدیران کانون های مساجد در این زمینه می توانند نقش آفرین باشند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر افزود: هم اکنون بیش از 80 کانون فرهنگی هنری در شهرستان مشگین شهر فعال هستند که بیش از 60 درصد آنها در مناطق روستایی قرار دارد و نیازمند حمایت هستند.

جعفری بیان کرد: باید ظرفیت های جریان سازی فرهنگی در بین کانون های مساجد ایجاد شود تا از نقش آفرینی کانون ها در جریان های فرهنگی کاسته نشود.

وی عنوان کرد: کانون های مساجد استان اردبیل ظرفیت های خوبی برای اجرای جشنواره فرهنگی و هنری ایده های برتر کانون های مساجد را دارد و می تواند یک جریان سازی فرهنگی با ارائه ایده خلاقانه به مدیر مسئولان ایجاد کند.