کانون‌های مساجد زمینه‌ساز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجدمحور است
کانون‌هاي مساجد زمينه‌ساز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌هاي فرهنگي مسجدمحور است

کانون‌های مساجد زمینه‌ساز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجدمحور است

مدير کل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري اردبيل گفت: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه هاي فرهنگي مسجد محور هست که اين امر مهم را کانون هاي مساجد محقق کرده و زمينه فعاليت براي آنها در مساجد فراهم شده است.
شناسه خبر : 61449 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، رضوان باقلاچی، اظهار کرد: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می دهد که امروز مسئولان باید برنامه ریزی های محوری خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل عنوان کرد: هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مسجد نقش مهم در فرآیندهای مختلف داشته و توانست اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان های مختلف سیاسی ایجاد نکند و باید امروز نیز مراقب باشیم که نوجوانان و جوانان در سنگر مسجد پرورش یابند.

وی ادامه داد: البته اقدامات پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است و باید مسئله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه ریزی های کلان استان مدنظر قرار گیرد.

باقلاچی اذعان داشت: امروز فعال فرهنگی و یا کانونی می تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت های خود را به سایر کانون ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون ها را نیز فراهم کند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه های فرهنگی مسجد محور هست که این امر مهم را کانون های مساجد محقق کرده و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم شده است.

در ادامه این دیدار، مصطفی آمون، با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 650 کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان اردبیل فعال است، افزود: مهمترین برنامه اجرایی کانون های مساجد در سال جاری عملیاتی کردن کانون های تربیت محور با حضور نوجوانان و جوانان در محلات کمتربرخوردار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: اجرای ویژه برنامه جشن طلایه داران شکوه ایران زمین همزمان با دهه کرامت از دیگر برنامه های وسیع در سطح شهرستان های است که با همکاری دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان رقم خواهیم زد.

وی اظهار داشت: این ویژه برنامه همزمان با بزرگداشت روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به مدت ده روز در شهرستان های استان با برپایی برنامه های مختلف فرهنگی و جشن تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

آمون خاطر نشان کرد: با بیان این مطلب که نوجوانان و جوانان اصلی ترین مخاطبان برنامه های فرهنگی و هنری کانون ها هستند، یادآور شد: همیاری و همکاری دستگاه های اجرایی و فرهنگی در برنامه های کانون های مساجد ضروری هست زیرا نوجوانان و جوانان اصلی ترین مخاطبان این فعالیت ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تعامل دستگاه های اجرایی و فرهنگی در حوزه مسجد زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم می کند و باید مدیران به این مسئله دقت نظر بیشتری داشته باشند.