امروز پس از سه دهه فعالیت، کانون های مساجد به یک نهاد کاملاً رشد یافته تبدیل شده است
امروز پس از سه دهه فعاليت، کانون هاي مساجد به يک نهاد کاملاً رشد يافته تبديل شده است

امروز پس از سه دهه فعالیت، کانون های مساجد به یک نهاد کاملاً رشد یافته تبدیل شده است

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل گفت: امروز پس از سه دهه فعاليت، کانون هاي مساجد به يک نهاد کاملاً رشد يافته تبديل شده است و برنامه ها و فعاليت هاي محور به صورت تخصصي دنبال مي شود.
شناسه خبر : 60920 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، مصطفی آمون اظهار کرد: امروز پس از سه دهه فعالیت، کانون های مساجد به یک نهاد کاملاً رشد یافته تبدیل شده است و برنامه ها و فعالیت های محور به صورت تخصصی دنبال می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال آینده نیز اجرای فعالیت ها به صورت تخصصی در حوزه های مختلفی دینی، قرآنی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی اظهار داشت: نقشه راه فعالیت های قرآنی کانون های مساجد در سال جاری و سال آینده تشکیل پایگاه های قرآنی است که تا به امروز 139 کانون در اجرای برنامه های پایگاه های قرآنی طبق منویات مقام معظم رهبری مشارکت داشته اند و برنامه های آموزشی تخصصی پایگاه های قرآنی نیز ذیل این فعالیت ها در سال آینده پیگیری خواهد شد.

آمون خاطر نشان کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن امسال نیز زمینه ساز اجرای برنامه های متنوع قرآنی در مساجد را فراهم کرده و فعالان کانون های مساجد برنامه ریزی خاصی در این خصوص دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: تشکیل گروه های سرود از دیگر برنامه های هنری کانون ها است که در 2 سال اخیر به طور چشمگیر در برنامه های مختلف دیده می شود از جمله آنها حضور 500 نفر از اعضای گروه سرود در ویژه برنامه کنگره 3400 شهید استان و راهپیمایی 22 بهمن ماه است.

آمون یادآور شد: تربیت هنرمند طراز انقلاب اسلامی در مساجد با هدف ترویج هنر متعالی و معرفی این هنرمندان به جامعه از دیگر برنامه های کاربردی کانون های مساجد است که از طریق ترویج هنر تئاتر هم اکنون پیگیری می شود و در دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب نیز شاهد بودیم که منشا هنر متعالی اسلامی از مساجد شکل گرفت.

وی تاکید کرد: فعالان کانون های مساجد گام های موثری برای تحقق شعار راهبردی «بازگشت به مساجد» دولت سیزدهم برداشته اند و تلاش می کنیم در سال آینده برنامه های کانون های تربیت محور بیش از پیش نمود عینی داشته باشد.