فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه خانواده تقویت می‌شود
فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در حوزه خانواده تقويت مي‌شود

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه خانواده تقویت می‌شود

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل گفت: با توجه به هجمه‌هاي فرهنگي دشمن بر روي مسئله زن و خانواده نياز بود فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي در سطح کانون‌هاي مساجد با محوريت زن تقويت خواهد شد.
شناسه خبر : 53898 تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۵۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل؛ «مصطفی آمون»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: یکی از اهداف ما پرورش نیروهای تراز انقلاب اسلامی، نیروهای فرهنگی و اجتماعی است که در همین راستا هنرمند تراز انقلاب نیز رشد و پرورش می‌یابد.

وی با اشاره به یکی از اقدامات مهم کانون مساجد، افزود: ۴۳ کانون تخصصی خواهران در سطح استان ایجاد شده است که تفاوت این کانون با سایر کانون‌ها مربوط به فعالیت‌هایشان است به طوری‌که کانون‌های تخصصی خواهران در حوزه خانواده و بانوان اقدام به فعالیت می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل عنوان کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن بر روی مسئله زن و خانواده نیاز بود فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح کانون‌های مساجد با محوریت زن تقویت شود، چرا که نیمی از جمعیت کشور را بانوان و نیم دیگر نیز تحت تربیت این بانوان رشد می‌کنند، لذا نیاز است تا حوزه خانواده بیش از پیش نسبت به مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت شود که کانون‌های تخصصی خواهران با همین هدف راه‌اندازی شده است.

آمون ادامه داد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در مرحله اول پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون پایانی مجوز فعالیت کانون تخصصی را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی دوره آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران در اردبیل با هدف ضرورت نقش‌پذیری اجتماعی زن در گام دوم انقلاب و در سه ساحت خودسازی، جامعه پردازی و تمدن‌سازی برگزار شده است.

طرح رویش در کانون مساجد استان اردبیل برگزار شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته، تاکید کرد: طبق همکاری‌های دو جانبه کانون‌های مساجد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) طرح رویش بچه‌های مسجد احسان با هدف ترویج علم‌آموزی و مباحث تربیتی طی سال گذشته آغاز شد و مربیان به‌صورت جهادی طی یک سال قبل با تلاش‌های شبانه‌روزی در جهت علمی و مهارتی با نگاه تربیت اسلامی فعالیت مسجدمحور انجام دادند.

آمون در خصوص برگزاری کلاس‌های تقویتی در مناطق محروم شهر، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت مساجد و بهره‌مندی از ظرفیت معلمان مجرب در مناطق محروم و حاشیه شهر برگزار می‌شود و هم‌چنین علاوه بر کلاس‌های علمی و آموزشی، برنامه‌های متعدد فرهنگی و تربیتی نیز برای این مناطق در نظر گرفته شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند.

جشنواره فرهنگی و ورزشی روستایی در ۱۵۰ نقطه استان برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی و ورزشی با هدف ایجاد امید و نشاط در میان جوانان روستا‌ها برگزار می‌شود، گفت: محوریت این جشنواره روستاها هستند و محل برگزاری جشنواره در جوار مسجد و یا محیط‌های مرتبط با مسجد است که تاکنون در روستاهای فولادلو، روح‌کندی، خلفلو و مرادی برگزار شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری مسابقه‌های ورزشی از جمله دارت، فوتبال دستی، تنیس روی میز، طناب کشی و سایر بازی‌های محلی و فعالیت‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های اجرا شده طی این جشنواره ورزشی بود.

آمون با اشاره به اینکه این برنامه فرهنگی و ورزشی در جوار مسجد با هدف ایجاد روحیه معنوی برپا شده، ادامه داد: پخت غذای محلی، نان و آش دوغ از دیگر برنامه‌های جنبی به همت بانوان اهالی روستا صورت گرفت و در بین میهمانان توزیع شد.

وی تصریح کرد: قرار است با مشارکت کانون مساجد هر منطقه این جشنواره در بیش از ۱۵۰ روستای دیگر برگزار شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: برنامه بچه‌های مسجد که در صداوسیمای مرکز استان اردبیل در حال تولید است و  قرار است هر هفته فعالیت‌های یک کانون فعال در سطح اردبیل را پوشش دهد.

وی پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون را ۲ رکن اساسی فرهنگی مساجد برشمرد و گفت: خوشبختانه فعالیت‌های بسیار چشم‌گیر و مطلوبی را باهماهنگی و همدلی این دو نهاد فرهنگی در سطح مساجد استان اردبیل شاهد هستیم.