فعالیت‌های هدفمند کانون‌های مساجد بستر مناسب تربیتی را فراهم می‌کند
فعاليت‌هاي هدفمند کانون‌هاي مساجد بستر مناسب تربيتي را فراهم مي‌کند
امام جمعه شهرستان نیر:

فعالیت‌های هدفمند کانون‌های مساجد بستر مناسب تربیتی را فراهم می‌کند

حجت الاسلام نعمتي گفت: فعاليت هاي هدفمند کانون هاي مساجد بستر مناسب تربيتي در بين نوجوانان و جوانان را فراهم مي کند و موجب گسترش رشد و تعالي معنوي در بين آنها مي شود.
شناسه خبر : 53062 تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل؛ حجت الاسلام «آیت الله نعمتی» امام جمعه شهرستان نیر در دیدار با «مصطفی آمون» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: رویکرد کانون های مساجد در فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی برای تمام سنین به ویژه نوجوانان و جوانان بسیار سازنده هست و استقبال از این برنامه نشان از اقبال عمومی است.

امام جمعه شهرستان نیر تصریح کرد: فعالیت های هدفمند کانون های مساجد بستر مناسب تربیتی در بین نوجوانان و جوانان را فراهم می کند و موجب گسترش رشد و تعالی معنوی در بین آنها می شود.

حجت الاسلام نعمتی اظهار داشت: مهارت آفرینی برای نوجوانان و جوانان در همه حوزه باید از دیگر رویکردهای کانون های فرهنگی برای جذب این قشر به مساجد باشد.

در ادامه این دیدار، «مصطفی آمون» با اشاره به اینکه دغدغه های فرهنگی کانون های مساجد در حوزه تربیت است، افزود: اهتمام جدی خانواده به حضور نوجوانان و جوانان در مساجد برای ایجاد تعالی معنوی در بین آنها است و این مهم در برنامه های اصلی کانون های مساجد قرار دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل عنوان کرد: ۲۲ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان نیر فعال هستند که بیشتر آنها در مناطق روستایی قرار دارد و به عنوان یک پایگاه فرهنگی در روستا فعالیت می کند.

وی ادامه داد: همه برنامه ریزی ها و فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد است و همچنان که پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند «هر کس برای تعلیم یا تعلم وارد مسجد شود، همچون مجاهد در راه خداست» که باید در راستای عمل به این سخنان گام برداریم.

آمون خاطر نشان کرد: امروز مسئولیت خطیری بر عهده بچه های مسجد و فعالان کانون های مساجد است تا بتوانند در زمینه گسترش ابعاد معنوی نسل حاضر گام بردارند.