دغدغه کانون‌های مساجد در گسترش آموزش‌های فرهنگی و هنری / رویدادهای مساله‌محور در کانون‌ها برگزار می‌شود
دغدغه کانون‌هاي مساجد در گسترش آموزش‌هاي فرهنگي و هنري / رويدادهاي مساله‌محور در کانون‌ها برگزار مي‌شود

دغدغه کانون‌های مساجد در گسترش آموزش‌های فرهنگی و هنری / رویدادهای مساله‌محور در کانون‌ها برگزار می‌شود

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل گفت: امروزه مساجد نقش بسيار مهمي در زمينه گسترش فعاليت هاي فرهنگي، تربيتي و مهارتي دارد و نوجوانان و جوانان علاقه خوبي براي آموزش مهارت هاي مختلف در کانون هاي مساجد را دارند.
شناسه خبر : 52611 تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۹

مصطفی آمون در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اردبیل گفت: بیش از 607 کانون فرهنگی هنری با 120 هزار عضو در سطح مساجد استان فعالیت می کنند که بیشترین مخاطب این شبکه مردمی نوجوانان و جوانان هستند و به همین دلیل نیازمند برنامه ریزی در زمینه های مختلف مهارت آموزی برای نسل امروز است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: امروزه مساجد نقش بسیار مهمی در زمینه گسترش فعالیت های فرهنگی، تربیتی و مهارتی دارد و نوجوانان و جوانان علاقه خوبی برای آموزش مهارت های مختلف در کانون های مساجد را دارند.

وی خاطر نشان کرد: امروز مساجد از کارکردهای تک بعدی خارج شده است و فعالیت های مختلف فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد صورت می گیرد.

آمون اذعان داشت: توانمندسازی نوجوانان و جوانان از مهمترین دغدغه ها در برنامه ریزی کانون های مساجد بوده و این روند به برگزاری دوره های مختلف مهارت آموزی منجر شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: کانون های مساجد آمادگی کامل برای همکاری و هم افزایی با جهاددانشگاهی در راستای آموزش برای ایجاد کسب و کارهای نوین دارد.

در ادامه این جلسه، حسام رسولی با اشاره به کارکرد مساجد در حوزه فرهنگی و اجتماعی در جامعه، تاکید کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت باارزش و متعالی است و جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی، فرهنگی و علمی قرابت کاری با این نهاد فرهنگی دارد که با هم‌افزایی و همکاری در رشد فرهنگی و معنوی استان ثمرات ارزشمندی خواهد داشت.

سرپرست جهادانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جزو نهادهایی است که حضور فرهنگی و اجتماعی ملموس و پررنگ در سطح کشور دارد.