برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری تشریح شد
برنامه‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل به مناسبت سالروز بيانات مقام معظم رهبري تشريح شد

برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری تشریح شد

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل، برنامه هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل به مناسبت سالروز بيانات مقام معظم رهبري در خصوص کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را تشريح کرد.
شناسه خبر : 52230 تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل؛ مصطفی آمون در نشست خبری به مناسبت 19 مهر ماه سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: ویژه برنامه های متنوعی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به مناسبت سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا خواهد شد.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، نکته اتکا و اصل روشنگر برای حرکت های فرهنگی در کانون های مساجد است.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری مساجد از سال 1371 فعالیت های مسجد محور خود را آغاز کرده و تا به امروز در سراسر کشور بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد تشکیل شده و در استان اردبیل نیز تاکنون بیش از 600 کانون فرهنگی هنری در مساجد فعالیت می کند.

آمون بیان کرد: احیا کارکردهای فرهنگی هنری مساجد رسالت اصلی کانون ها است که جامعه هدف آنها غالباً نوجوانان و جوانان هست.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان با اشاره به اینکه برنامه ها و فعالیت های مختلفی در سطح کانون های مساجد استان اجرایی می شود، افزود: تشکیل 89 پایگاه قرآنی طبق منویات مقام معظم رهبری در سطح کانون های مساجد استان اردبیل که محافل قرآنی مستمر به صورت هفتگی همراه با تفسیر و برنامه های قرآنی از جلمه برنامه های محوری است که از آنها نیز حمایت خواهد شد.

آمون عنوان کرد: اردوی 1000 نفر ویژه خواهران و برادران طی دو روز در اردوگاه مقدس اردبیلی به عنوان افتتاحیه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: طرح ها و کلاس های برنامه های غنی سازی اوقات فراغت نیز حدود 758 کلاس مهارتی و قرآنی درسطح کانون های مساجد استان بود که بیش از 12253 هزار نفر در این مباحث آموزشی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه شرکت کردند.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اظهار داشت: مهمترین هجمه امروز در حوزه فرهنگی است و مهمترین راه حل برای آن نیز آگاهی بخشی به آحاد جامعه در حوزه رسانه است بر همین اساس دوره آموزشی تربیت مربی دوره آموزشی سواد رسانه با حضور بیش از 150 نفر به صورت 16 جلسه در 4 ساعت برگزار شد.


آمون اضافه کرد: همکاری کانون های مساجد با صدا و سیمای استان برای ساخت برنامه تلویزیونی «بچه های مسجد» از دیگر فعالیت های است که بازتاب آن موجب نشر فعالیت های کانون های مساجد خواهد شد و نوجوانان و جوانان با فعالیت های در مساجد بیش از پیش آشناتر خواهند شد.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان یادآور شد: بسیاری از فعالیت ها و برنامه های کانون ها در سطح مساجد به صورت رایگان به ارائه خدمات مختلف آموزشی پرداخته اند و زمینه نشر ارزش های انقلاب و اسلام را در بین نوجوانان و جوانان فراهم کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل گروه سرود 500 نفره بچه های مسجد در کنگره 3400 شهید استان اردبیل و اجرای سرود «از شلمچه تا چالدران» که مورد تفقد فرمانده سپاه پاسداران قرار گرفت از دیگر برنامه های بود که بازتاب بسیار خوبی داشت. 

آمون اذعان داشت: هم اکنون بیش از 33 گروه سرود در سطح کانون های مساجد فعال هستند و با هدف توانمندسازی گروه های سرود دوره آموزشی برای رهبران و سرپرستان گروه های سرود کانون های مساجد استان با حضور اساتید کشوری برای ارتقا کمی و کیفی این فعالیت برگزار شد.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان افزود: طی 5 ماه گذشته طبق تفاهم نامه ای که با مراکز دولتی و خصوصی داشته تاکنون بیش از 4 میلیارد ریال خدمات تفریحی و رفاهی در بین اعضای کانون های مساجد توزیع شده است.

آمون یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون در قالب طرح پالایش کتاب در کتابخانه مساجد بیش از 200 هزار کتاب در قالب هدیه به اعضا و کانون ها توزیع شده است.

وی تاکید کرد: برگزاری سلسله برنامه طرح تحکیم و تعالی خانواده با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در محلات با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری اردبیل و بهزیستی استان در بیش از 100 مسجد آغاز شده است که این طرح تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت، ترویج سبک زندگی اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی از محورهای این طرح است.

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان افزود: مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقه قرآنی مدهامتان طی سال جاری با حضور بیش از 400 نفر اعضای کانون در رشته ترتیل، تحقیق، حفظ، صحیح خوانی نماز، اذان، مکبری و سایر موضوع های قرآنی برگزار شد و 40 نفر به مرحله کشوری راه یافته اند.

آمون یادآور شد: اجرای طرح «رویش» با هدف حضور نوجوانان و جوانان در مساجد برای تقویت دروس از دیگر برنامه های مسجدی است که با استقبال خوب برگزار شد.