استفاده از ظرفیت سرود کانون‌های مساجد استان اردبیل برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت
استفاده از ظرفيت سرود کانون‌هاي مساجد استان اردبيل براي توسعه فرهنگ ايثار و شهادت

استفاده از ظرفیت سرود کانون‌های مساجد استان اردبیل برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل در ديدار با مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل به استفاده از ظرفيت سرود کانون هاي مساجد استان اردبيل براي توسعه فرهنگ ايثار و شهادت اشاره کرد.
شناسه خبر : 49826 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل؛ مصطفی آمون در جلسه مشترک ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد شهید استان اردبیل با اشاره به ظرفیت گروه های هنری و به خصوص گروه های سرود کانون های مساجد استان، گفت: امروز بیش از 28 گروه سرود حرفه ای در بستر مساجد استان شکل گرفته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: گروه های سرود استان اردبیل با توجه به حضور نوجوانان و جوانان ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت دارند.

آمون خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم نامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد شهید، 4 سرود در حوزه ایثار و شهادت با موضوعات شهدا، ایثارگران، مادران و همسران معظم شهدا، عفاف، حجاب و سبک زندگی در مکتب ام شهدا، بانوان عاشورایی و فرهنگ فاطمی و... توسط گروه های سرود کانون های مساجد استان تا هفته دفاع مقدس آماده خواهد شد.

داور نوری در این دیدار ضمن تاکید بر آمادگی بنیاد شهید برای حمایت جدی از گروه های ارزشی کانون های مساجد، اذعان داشت: زبان هنر بهترین بستر برای توسعه فرهنگ ناب ایثار و شهادت است و باید این حرکت های فرهنگی به دست نوجوانان و جوانان مسجدی رقم بخورد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل عنوان کرد: چنین کارهای هنری می توان به جذب نسل امروز برای شناخت از فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند و زمینه ساز اشاعه این فرهنگ در بین آنها باشد.

وی یادآور شد: زبان هنر و به خصوص سرود می تواند زمینه ساز گسترش فرهنگ ناب اسلامی، ارزش های انقلاب اسلامی و  دفاع مقدس در جامعه و به ویژه در بین نسل جوان باشد.

نوری تاکید کرد: تفاهم نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون های مساجد با بنیاد شهید ظرفیت خوبی برای همکاری دوجانبه را فراهم کرده تا بتوانیم در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همکاری بیشتری را داشته باشیم.