آئین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت شهرستان سرعین برگزار شد
آئين افتتاحيه برنامه‌هاي اوقات فراغت شهرستان سرعين برگزار شد

آئین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت شهرستان سرعین برگزار شد

آئين افتتاحيه برنامه هاي اوقات فراغت شهرستان سرعين با حضور فرماندار اين شهرستان و مدير مسئولان کانون ها در سالن اجتماع فرمانداري برگزار شد.
شناسه خبر : 48226 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل؛ آئین افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت شهرستان سرعین با حضور فرماندار این شهرستان و مدیر مسئولان کانون ها در سالن اجتماع فرمانداری برگزار شد.

در این آئین، باقر باقرزاده گفت: حضور در مساجد باید هوشمندانه، خلاقانه و متفکرانه باشد تا بتواند تاثیر عمیقی بر روحیه افراد داشته باشد و فعالان کانون های مساجد برنامه ریزی خاصی باید در این خصوص داشته باشند.

فرماندار شهرستان سرعین اضافه کرد: نباید از برنامه های فرهنگی در مساجد غافل باشیم زیرا دشمنان امروز تمرکز خود را بر روی برنامه های فرهنگی و رسانه ای قرار داده اند تا از رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی بکاهند.

باقرزاده اظهار داشت: مساجد باید پاتوق نوجوانان و جوانان باشد و برنامه های تخصصی برای آنها تعریف و بازخوانی شود.

فرماندار شهرستان سرعین با اشاره به اینکه اوقات فراغت یک فرصت استثنایی برای ترویج معارف قرآن کریم است، یادآور شد: محافل انس با قرآن کریم با شکوه خاصی در مساجد این شهرستان برگزار می شود و از همه خادمان قرآنی به ویژه فعالان کانون های مساجد قدردانی می کنم.

باقرزاده تاکید کرد: اوقات فراغت با محوریت مساجد قطعا بر روحیه معنوی نوجوانان و جوانان تاثیرگذار خواهد بود و از فعالان کانون های مساجد درخواست داریم که قدر این فرصت به خوبی بدانند.

در ادامه این مراسم، حسن مهدوی با اشاره به اینکه برنامه های غنی سازی اوقات فراغت سرآمد فعالیت های کانون ها در ایام تابستان برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد است، افزود: هم اکنون بیش از 600 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد 31 کانون در شهرستان سرعین قرار دارد.

کارشناس مسئول توسعه و ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل عنوان کرد: اجرای برنامه های قرآنی همچون مسابقه قرآنی «مدهامتان» و تشکیل پایگاه قرآنی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری از دیگر راهبردهای کانون های مساجد است که مدیران باید اطلاعات کانون ها را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

مهدوی اذعان داشت: مهمترین هدف ایجاد سامانه «فهما» و «بچه های مساجد» برای بازتاب فعالیت های کانون های مساجد در فضای مجازی است و امیدواریم مدیران فعالیت های فرهنگی، دینی، اجتماعی، قرآنی و هنری کانون های خود را به خوبی در این سامانه ثبت کنند.

در پایان این مراسم، آموزش های لازم برای ثبت اطلاعات کانون ها در سامانه بچه های مسجد ارائه شد و مدیر مسئولان کانون ها به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص برنامه های غنی سازی اوقات فراغت پرداختند.