آئین افتتاحیه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت شهرستان نمین برگزار شد
آئين افتتاحيه برنامه‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت شهرستان نمين برگزار شد
با حضور مدیر مسئولان کانون ها؛

آئین افتتاحیه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت شهرستان نمین برگزار شد

آئين افتتاحيه برنامه‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت شهرستان نمين با حضور کارشناس مسئول ساماندهي و شبکه سازي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان اردبيل، مدير فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نمين و مدير مسئولان کانون‌ها در سالن اجتماع فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.
شناسه خبر : 48044 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل؛ آئین افتتاحیه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت شهرستان نیر با حضور کارشناس مسئول  ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اردبیل، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین و مدیر مسئولان کانون ها در سالن اجتماع فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این آئین، «حسن مهدوی» با اشاره به اینکه امروز کانون های مساجد در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی قرار گرفته است، گفت: کارهای فرهنگی را باید با شور و امیدآفرینی انجام دهیم تا زمینه رشد و بالندگی نوجوانان و جوانان در مساجد فراهم شود.

کارشناس مسئول  ساماندهی و شبکه سازی کانون های ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اردبیل تصریح کرد: حدیث قدسی «کلمه لااله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی بشرطها و شروطها و انا من شروطها» که امام رضا (ع) از زبان پدران خود بیان داشته اند نشان می دهد که توجه ویژه ای به مسئله «انسان کامل»، «حجت الهی» و «اشرف مخلوقات» دارد.

وی ادامه داد: ثبت مسجد پایگاه قرآنی و مشارکت در مسابقه قرآنی «مدهامتان» از جمله اولویت های است که باید مدیران کانون ها با توجه به اهمیت موضوع به آن دقت نظر بیشتری داشته باشند.

مهدوی خاطر نشان کرد: مهمترین رویکرد در فعالیت کانون ها ثبت برنامه ها در سامانه بچه های مسجد است و مدیران باید با حساسیت بیشتری این مسئله را پیگیر باشند تا این فعالیت ها در فضای مجازی بازتاب مناسبی داشته باشد.

در ادامه این مراسم، مرتضی بالار با بیان این مطلب که تعامل بین کانون های مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار خوب است، ادامه داد: آمادگی کامل برای همکاری بیشتر در زمینه های فرهنگی و هنری با کانون ها در شهرستان نمین وجود دارد و امیدواریم بتوانیم سطح کیفی برنامه ها را افزایش دهیم.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین خاطر نشان کرد: فعالیت های بسیار شایسته ای از سوی کانون ها در سطح مساجد شهرستان نمین صورت می گیرد و امیدوارم همکاری سازنده در حوزه های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد افزایش یابد.

بالار ادامه داد: مسجد پایگاه مهم ترویج فرهنگ اسلامی است و کانون ها در این زمینه تلاش ویژه ای دارند که از زحمات این عزیزان قدردان هستم.

در پایان این مراسم دوره آموزشی ثبت فعالیت های کانون ها در سامانه «بچه های مسجد» به صورت عملیاتی تبیین شد.