بچه‌های مسجد برای حضور پرشور در مسابقه قرآنی «مدهامتان» مشارکت کنند
بچه‌هاي مسجد براي حضور پرشور در مسابقه قرآني «مدهامتان» مشارکت کنند
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

بچه‌های مسجد برای حضور پرشور در مسابقه قرآنی «مدهامتان» مشارکت کنند

طاهري گفت: همزمان با آغاز ثبت نام مسابقه قرآني «مدهامتان» شور و حال خاصي در بين فعالان کانون‌هاي مساجد براي حضور در اين رقابت‌ها ايجاد شده و از همه بچه‌هاي مسجد و اهالي قرآن در استان دعوت مي‌شود تا در اين مسابقه مشارکت داشته باشند.
شناسه خبر : 47224 تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل:

ثبت نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» از ابتدای اردبیهشت ماه سال جاری آغاز شده و این روند تا 31 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و از همه قاریان، حفاظ و موذنین اعضای کانون های فرهنگی هنری دعوت می شود تا در این رقابت معنوی حضور فعال داشته باشند.

در این خصوص مصاحبه ای با مهدی طاهری معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با موضوع نقش و جایگاه مسابقه قرآنی «مدهامتان» را ذیل می خوانید:


- جایگاه مسابقات قرآنی «مدهامتان» در میان مسابقات قرآنی کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
طاهری: مسابقه قرآنی «مدهامتان» هر ساله توانسته شور معنوی را در بین نوجوانان و جوانان قرآنی ایجاد کند و شاهد حضور آنها در این دوره از رقابت های قرآنی باشیم و همزمان با آغاز ثبت نام مسابقه قرآنی «مدهامتان» شور و حال خاصی در بین فعالان کانون های مساجد برای حضور در این رقابت ها ایجاد شده و از همه بچه های مسجد و اهالی قرآن در استان دعوت می شود تا در این مسابقه مشارکت داشته باشند.

- آیا کانون های مساجد در عرصه قرآنی توانسته است نقش آفرینی مناسبی را داشته باشد؟
طاهری: سطح رقابت های مسابقه قرآنی «مدهامتان» در طی سال های اخیر نشان می دهد که نقش آفرینی کانون های مساجد در عرصه ترویج مفاهیم قرآن کریم بسیار خوب بوده و توانسته جایگاه مناسبی را برای فعالان این عرصه تدارک ببیند.


- از نظر نحوه اجرا و شرایط برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان عملکرد کانون های مساجد را چگونه ارزیابی می کنید؟
طاهری: استفاده از ظرفیت های قرآنی و حضور اساتید برجسته قرآنی استان اردبیل در کسوت داوری این مسابقات بسیار خوب هست و زمان بندی مناسب برای حضور اهالی قرآنی استان در مرحله استانی نیز حاکی از برگزاری مسابقات در سطح عالی است.


- برگزاری مسابقات قرآنی در کشف و توانمندسازی و معرفی استعدادهای قرآنی نقش خوبی را ایجاد می کند؟
طاهری: قطعاً این سطح از رقابت ها به ویژه در بین کودکان و نوجوانان می تواند زمینه ساز بسیار خوبی در کشف و ظهور استعدادهای بالقوه شود و مدیران کانون های مساجد باید ظرفیت های خوبی در حوزه آموزش مفاهیم قرآن کریم در بین اعضای کانون های مساجد ایجاد کنند تا شاهد رشد بیش از پیش این عزیزان باشیم.


- چگونه می توان فرهنگ زندگی قرآنی را در میان خانواده ها ترویج داد؟
طاهری: قرآن کریم باید مرجع رجوع نوجوانان و جوانان در خصوص مسائل زندگی اجتماعی و فردی باشد و می تواند هدایت گر و راهنمای بسیار ارزشمند برای آنها باشد.
بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروز در جامعه شاهد هستیم به دلیل مهجوریت و دوری نوجوانان و جوانان از قرآن کریم است، البته افرادی که با قرآن کریم انس و الفت بیشتری دارند، آرامش روانی و درونی آنها بیشتر هست و توانسته اند راه زندگی صحیح و درست را پیدا کنند.

- اخیراً مقام معظم رهبری نسبت به پایگاه های قرآنی شدن مساجد مطالباتی را از مسئولین و مردم داشته اند، راهکار تحقق این توصیه رهبری را چگونه ارزیابی می کنید؟
طاهری: نشر آموزه ها و معارف قرآن کریم در سطح جامعه امروز به یک جهاد تبیین تبدیل شده است و مقام معظم رهبری هم در خصوص «جهاد تبیین» و تبدیل مساجد به «پایگاه های قرآنی» تاکیدات مهمی داشته اند که قطعاً برای عملیاتی شدن آن باید بچه های مسجدی به صحنه بیایند و عمل به آموزه های قرآن کریم را سرلوحه رفتارهای فردی و اجتماعی قرار دهند تا شاهد ترویج سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه باشیم.