توجه به مفاهیم قرآن کریم، اخلاق و علم آموزی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید
توجه به مفاهيم قرآن کريم، اخلاق و علم آموزي را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد
تاکید نماینده ولی فقیه در استان به روزه اولی ها؛

توجه به مفاهیم قرآن کریم، اخلاق و علم آموزی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید

آيت الله عاملي گفت: روزه اولي ها توجه به مفاهيم قرآن کريم، اخلاق و علم آموزي را سرلوحه زندگي خود قرار دهيد.
شناسه خبر : 46323 تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در ویژه برنامه «جشن فرشته ها» اعضای دختر کانون های مساجد در مصلی اردبیل گفت: نوگلان عزیز امروز استعداد و شایستگی یافته اید که به میهمانی خداوند تبارک و تعالی دعوت شده اید و شما را به نماز، روزه، احکام و تبلیغ دین، حقانیت، عفت و پاک دامنی توصیه کرده است و این جشن ارزش بزرگی دارد.

توجه به مفاهيم قرآن کريم، اخلاق و علم آموزي را سرلوحه زندگي خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تشکر و شکرگزاری به درگاه احدیت برای رسیدن به این وظیفه مهم را نباید فراموش کنید و امروز باید با خداوند متعال پیمان ببندید که در راه دین اسلام گام بردارید.

وی اظهار داشت: یک منشور اخلاقی تدوین و در اختیار روزه اولی ها اعضای کانون های مساجد قرار می گیرد تا طبق آن منشور اخلاقی سبک زندگی خود را برنامه ریزی کنند.

توجه به مفاهيم قرآن کريم، اخلاق و علم آموزي را سرلوحه زندگي خود قرار دهند

آیت الله عاملی خاطر نشان کرد: باید عهد ببندید که از دروغ گفتن پرهیز کنید زیرا خداوند از شما بهترین اخلاق و رفتار را می خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: کلمات نامناسب به زبان نیاورید، عصبانی نشوید زیرا عامل عصبانیت شیطان است، در امانت خیانت نکنید، احترام به بزرگترها را حفظ کنید بزرگترین انسان برای شما پدر و مادر است و از امروز صبح وقتی از خواب بیدار شوید دست پدر و مادر خود را ببوسید این یک وظیفه است.

آیت الله عاملی اذعان داشت: تلاوت قرآن کریم را نیز در فعالیت های روزانه خود قرار دهید به ویژه باید در مفاهیم قرآن کریم بیش از پیش تدبر کنید، هر کس قرآن بخواند بد اخلاق نمی شود، دروغ نمی گوید، کار بد نمی کند.

وی تاکید کرد: در انتخاب دوستان باید دقت کنید و از دوستان ناباب پرهیز کنید تا زندگی سعادت مندی داشته باشید و عمل به وعده نیز سرلوحه زندگی خود قرار دهید و اگر توان عمل به وعده ای را ندارید هرگز قول ندهید.

توجه به مفاهيم قرآن کريم، اخلاق و علم آموزي را سرلوحه زندگي خود قرار دهند

امام جمعه با اشاره به اینکه در هر مجلسی که عمل گناه در آن وجود دارد از رفتن به آن پرهیز کنید این وظیفه اخلاقی است، افزود: مطالعه یک صفحه از کتاب های اخلاقی از دیگر توصیه ها است که می تواند راه های صحیح زندگی را به شما بیاموزد.

آیت الله عاملی با بیان این مطلب که در زندگی از حسادت اجتناب کنید زیرا شروع بسیار از آفت ها حسد است، ادامه داد: چشم، زبان و گوش خود را پاک نگه دارید و از آن چیزی که به شخصیت اخلاقی شما تاثیر منفی دارد، پرهیز کنید.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: از وقت خود به بهترین وجه استفاده کنید و به بطالت نگذرانید زیرا زمان بزرگترین نعمت الهی است، سازنده فرصت باشید نه بازنده فرصت.

وی با تاکید بر اینکه خوب درس بخوانید و به انسان ها و کشور خدمت کنید، یادآور شد: انقلاب اسلامی به این کشور عزت داد و از عقب ماندگی به پیشرفت و ترقی رسیده ایم و همین مسئله موجب هراس دشمنان شده است زیرا از توانمندی جوانان و خدمت به کشور می ترسند با علم آموزی بر استقلال و عزت کشور بیافزایید.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: شهدا را الگو قرار دهید در دوران دفاع مقدس بسیاری از دانش آموزان دختر در بمباران های رژیم بعث به فیض شهادت نائل شدند یکی از این مدارس مدرسه زینبه در شهر میانه بود و انشاالله که با علم آموزی و دانش افزایی بتوانید از مرزهای جمهوری اسلامی دفاع کنید.