طرح قرآنی «سمیر» در سطح کانون‌های مساجد منتخب شهرستان اردبیل اجرا می‌شود
طرح قرآني «سمير» در سطح کانون‌هاي مساجد منتخب شهرستان اردبيل اجرا مي‌شود
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

طرح قرآنی «سمیر» در سطح کانون‌های مساجد منتخب شهرستان اردبیل اجرا می‌شود

آمون، از برگزاري طرح قرآني «سمير» در طول ماه مبارک رمضان و در سطح کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد منتخب شهرستان اردبيل خبر داد.
شناسه خبر : 46101 تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

«مصطفی آمون» در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اردبیل بیان کرد: طرح قرآنی سمیر برای اولین بار توسط آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، بر اساس حدیثی از امیر المومنین علی (ع) که فرمود: «وَلیَکُن سَمیُرکَ القُرآن» (باید هم صحبت تو قرآن باشد)،  پیشنهاد و به همت فعالان کانون ها در مساجد استان اجرایی شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته هم اکنون طرح قرآنی سمیر، همزمان با ماه مبارک رمضان به همت 10 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان اردبیل در حال اجرا است.

وی گفت: قرائت مجلسی قرآن کریم و بیان مفاهیم قرآن و روایت یک قصه قرآنی از مهمترین بخش های این طرح است که با حضور مخاطبان نوجوان و جوانان اجرا می شود.

طرح قرآني سمير در کانون هاي منتخب شهرستان اردبيل اجرا مي شود

آمون تصریح کرد: البته این برنامه قرآنی بعد از ماه مبارک رمضان نیز در کانون های مساجد منتخب استان به صورت روزانه و هفتگی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تبدیل مساجد به پایگاه های قرآنی است، یادآور شد: اجرای طرح قرآنی سمیر در ماه مبارک رمضان مقدمه ای برای تبدیل کانون های مساجد به پایگاه قرآنی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اضافه کرد: نوجوانان و جوانان استقبال  خوبی از قصص قرآنی داشته اند.

طرح قرآني سمير در کانون هاي منتخب شهرستان اردبيل اجرا مي شود

آمون ادامه داد: ایجاد زیرساخت های فرهنگی با محوریت قرآن کریم از مهمترین برنامه های کانون‌های مساجد است.