جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار شد
جلسه شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار شد

جلسه شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل با حضور اعضاي شورا در استانداري اردبيل برگزار شد
شناسه خبر : 45622 تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان اردبیل: به مناسبت 18 اسفند، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اعضای شورای هماهنگی در محل استانداری اردبیل برگزار شد.

مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این جلسه عنوان کرد: مهمترین اولویت کانون های مساجد تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری با حضور نوجوانان و جوانان است.

این مقام مسئول اظهار داشت: هم اکنون حدود 600 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان اردبیل فعال هستند که از این تعداد 40 درصد در مناطق شهری و 60 درصد در مناطق روستایی قرار داد.

آمون افزود: اجرای طرح رویش بچه های مسجد احسان، تشکیل گروه های سرود، توزیع کتاب در بین کتابخانه های مساجد، برپایی برنامه های مناسبتی، اجرای طرح آلاء، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، برپایی پویش های مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی، اجرای طرح سفیران اجتماعی به صورت پایلوت با همکاری وزارت کشور در شهرستان پارس آباد، تشکیل کارگروه ورزش با هدف جذب نوجوانان و جوانان به ورزش های گروهی، برگزاری سلسله جلسات جهاد تبیین به صورت تخصصی، برگزاری مجالس و محافل انس با قرآن کریم و مسابقه قرآنی «مدهامتان»، اجرای برنامه های مختلف خانواده و سبک زندگی، برگزاری برنامه های هنر و رسانه، برپایی تریبون های آزاد در محلات، تولید محتوایی نماهنگ و سرود فقط گوشه ای از برنامه ها به صورت تیتروار هست که به همت بچه های مساجد اجرایی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت های مالی و معنوی دستگاه های اجرایی بتوانیم در سال جدید نیز این فعالیت های فرهنگی را ادامه دهیم. 

جلسه شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل برگزار شد


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:
نقشه راه فعالیت های فرهنگی در مساجد باید با هم افزایی دستگاه های متولی صورت گیرد

رجبی گفت: اصلاح رویه و هم افزایی دستگاه های متولی در مساجد می تواند به توانمند شدن نقشه راه فعالیت های فرهنگی در مساجد منجر شود.

امیر رجبی در ادامه این جلسه گفت: فعالیت های ارگان های مختلف در مساجد موجب پراکندگی ظرفیت های این مرکز مهم معنوی شده است و باید در این خصوص اصلاح رویه اتفاق بیافتد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: اصلاح رویه و هم افزایی دستگاه های متولی در مساجد می تواند به توانمند شدن نقشه راه فعالیت های فرهنگی در مساجد منجر شود.

وی با بیان این مطلب که مساجد قلب تپنده محله است و فعالیت های فرهنگی موجب ارتقا سطح اجتماعی در محلات می شود، اذعان داشت: فعالان کانون های مساجد دغدغه مندانه فعالیت های فرهنگی در مساجد را پیگیری می کنند و بدون چشمداشت توانسته اند این برنامه ها را به صورت جهادی به پیش ببرند.

رجبی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد از محل تبصره 14 حمایت های مالی از کانون های مساجد صورت گیرد، افزود: این روحیه جهادی در بین کارکنان نیز مشاهده می شود و شاهد فعالیت های چشمگیر در برنامه های فرهنگی و اجتماعی هستیم.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل: 
مساجد ظرفیت های بزرگی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دارند

قاسمیان گفت: مساجد ظرفیت های بزرگی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در محلات دارند.

رضا قاسمیان در ادامه این جلسه عنوان کرد: آنچه امروز زوج های جوان به آن نیاز دارند لوازم زندگی نیست بلکه لوازم سرزندگی است که موجب حیات و دوام خانواده و کاهش طلاق در جامعه می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل تصریح کرد: پیشنهاد می دهد که در سال جدید در برنامه های فرهنگی کانون های مساجد، طرح «لوازم سرزندگی» را بچه های مسجد اجرایی کنند.

وی ادامه داد: این طرح شامل تهیه یک بسته فرهنگی شامل «سجاده، کتاب و توپ» است که به وسیله آنها معنویت، تفکر و سلامت جسمانی را کسب می کنند و موجب تداوم زندگی جمعی می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: غفلت و روزمرگی آفت بسیاری از کارها شده هست و حتی کارهای اساسی از جمله ارتباط با خداوند متعال، تدبر و تفکر و سلامت جسمانی فراموش شده و آسیب جدی به روابط فردی و اجتماعی افراد وارد کرده است.

قاسمیان افزود: اگر بچه های مسجد بتوانند مانور فرهنگی مناسبی در خصوص این طرح داشته باشند قطعاً در آینده شاهد رشد اجتماعی در بخش های مختلف جامعه خواهیم بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل تاکید کرد: مساجد ظرفیت های بزرگی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دارند و بچه های مسجد باید تلاش کنند تا از این ظرفیت ها به خوبی بهره برداری کنند.