نشست مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی اردبیل برگزار شد
نشست مشترک ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و هيات ورزش‌هاي روستايي و بازي‌هاي بومي و محلي اردبيل برگزار شد
در راستای گسترش ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی؛

نشست مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی اردبیل برگزار شد

در راستاي گسترش ورزش روستايي و بازي‌هاي بومي و محلي، نشست مشترک مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان اردبيل و هيات ورزش روستايي و بازي‌هاي بومي و محلي برگزار شد.
شناسه خبر : 44849 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از اردبیل، نشست مشترک مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با رئیس هیات روستایی و بازی‌های بومی و محلی در راستای برگزاری جشنواره‌های روستایی و ترویج بازی‌های بومی و محلی و المپیاد‌های خانه‌های ورزشی برگزار شد. 

برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های ورزشی بومی و محلی در سطح روستاهای استان با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی و مساجد مناطق کم‌تر برخوردار شهری نیز از جمله مباحث مورد بحث در این نشست مشترک بود. 

مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این نشست گفت:هدف کانون‌های مساجد ایجاد یک حرکت عمومی فرهنگی و جریان‌ساز در جامعه است تا بتوانیم نوجوانان و جوانان را به سمت و سوی فرهنگی و دینی سوق دهیم که ورزش می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تحقق این هدف باشد. 

وی افزود: در حال حاضر 600 کانون فرهنگی هنری در بسترمساجد استان در حال فعالیت هستند که بیش از 60 درصد این کانون‌ها روستایی بوده و زمینه فعالیت‌های ورزشی روستایی در این مناطق مهیا است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اضافه کرد: باید به دنبال عدالت فرهنگی و ورزشی در مناطق روستایی باشیم و با توجه به جامعه هدف که نوجوانان و جوانان هستند باید بازی‌های بومی و محلی در این مناطق رونق یابد.  

وی تصریح کرد: بازی‌های بومی و محلی جزئی از فرهنگ غنی ما بوده که باید بستر آشنایی نسل جدید با این فرهنگ و بازی‌ها فراهم شود. 

امون با ااشاره به اینکه در بیش از 80 درصد روستاهای دارای خانه ورزش روستایی، کانون‌های مساجد نیز فعال هستند، اذعان کرد: برای رونق ورزش روستایی بسترهای لازم در روستاها وجود دارد که سرمایه اصلی این بستر نیروی انسانی بوده و باهم‌‎افزایی بین هیات ورزش روستایی و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه  کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌شود. 

علی تقی زاده، رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌‎های بومی محلی استان نیز در این نشست گفت: توسعه و ترویج بازی‌های بومی و محلی در جامعه در حال گسترش بوده  و به‌صورت کامل در حال پیگیری این موضوع هستیم و تمام این اتفاقات در راستای شادابی و نشاط اجتماعی، جامعه سالم در روستاها و همچنین پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در دو بخش آقایان و بانوان انجام می‌شود.پ 

وی نقش مساجد را در بستر فرهنگی و ورزشی در جامعه مطلوب عنوان کرد و افزود: کانون‌های مساجد در همه ابعاد اعم از فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بازوی اصلی تحرک درجامعه هستندکه مهمترین بخش آن را می‌توانیم در حوزه فرهنگی و ورزشی ببینیم. 

رئیس هیات روستایی استان اردبیل با اشاره به اینکه 114 خانه ورزش روستایی در سطح استان ایجاد شده است تصریح کرد: با توجه به این ظرفیتی که در سطح استان وجود دارد و همچنین با کمک کانون‌های مساجد در ابعاد مختلف می‌توانیم در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی ورزشی گام برداریم. 

وی افزود: هیات استان اردبیل با کمک اداره کل ورزش و جوانان و نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان برای ایجاد خانه‌های ورزش روستایی به‌دنبال احیای بازی‌های بومی و محلی و ایجاد شور و نشاط در جامعه است.