تفاهم نامه همکاری بین کانون های مساجد و جهاد دانشگاهی استان اردبیل منعقد شد
تفاهم نامه همکاري بين کانون هاي مساجد و جهاد دانشگاهي استان اردبيل منعقد شد
در راستای توسعه آموزش و پژوهش های کاربردی؛

تفاهم نامه همکاری بین کانون های مساجد و جهاد دانشگاهی استان اردبیل منعقد شد

تفاهم نامه همکاري بين ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و جهاد دانشگاهي استان اردبيل براي توسعه آموزش و پژوهش هاي کاربردي مسجدمحور منعقد شد.
شناسه خبر : 44333 تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از اردبیل، تفاهم نامه همکاری مابین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل و جهاد دانشگاهی استان به منظور توسعه آموزش و پژوهش های کاربردی و مسجد محور و توسعه کارآفرینی و مهارت های کسب و کار منعقد شد.

مصطفی آمون، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این جلسه با اشاره به ظرفیت عظیم کانون های مساجد در توسعه آموزش و پژوهش های کاربردی گفت: انعقاد این تفاهم نامه، زمینه آموزش باکیفیت و کمیت بیشتر را فراهم می کند.

وی افزود: حضور نوجوانان و جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان می طلبد تا آموزش ها به سمت ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید صنایع خلاق سوق داده شود.

آمون تأکید کرد: آموزش، زمینه توسعه برنامه های مختلف از جمله برنامه های فرهنگی بوده و همگانی کردن آموزش های مختلف در مساجد و محلات ضروری است.

وی به ضرورت آموزش های تخصصی برای مدیران و اعضای کانون های مساجد تأکید کرد و گفت: تدوین و اجرای دوره های آموزشی مناسب می تواند زمینه فعالیت های کیفی را افزایش دهد.

تفاهم نامه همکاري بين کانون هاي مساجد و جهاد دانشگاهي استان اردبيل منعقد شد

مهران اوچی، رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل نیز در این جلسه، جهاد دانشگاهی و کانون های مساجد را دو مولود انقلاب عنوان کرد و گفت: برای هم افزایی بیشتر و استفاده از توانمندی های دو نهاد فرهنگی و انقلابی و برای پیشبرد اهداف با تمام توان در خدمت جامعه هدف هستیم.

وی محور فعالیت های آموزشی این واحد را آموزش مهارت محور دانست و گفت: معاونت آموزشی با اجرای طرح ملی مشاغل خانگی و آموزش بیش از دو هزار نفر در زمینه مشاغل خرد توانسته در ایجاد مشاغل خرد و خانگی نقش مهمی داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل به نقش مساجد از صدر اسلام تاکنون در عرصه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: مساجد می توانند بهترین بستر آموزش و پژوهش های مهارت محور برای اقشار مختلف جامعه باشند.

گفتنی است؛ نیازسنجی، برنامه ریزی، ارزشیابی و برگزاری دوره های آموزشی، همکاری در زمینه آموزش کارآفرینی و مهارت های کسب و کار، همکاری در برگزاری سمینار، جشنواره و کارگاه های آموزشی مختلف، همکاری در طراحی، تدوین دوره و اجرای دوره های آموزشی و همکاری در تأمین نیروی انسانی متخصص و مجرب برای اجرای دوره های آموزشی از جمله محورهای همکاری مشترک است.