اجرای طرح پالایش کتاب در سطح 20 باب از کتابخانه‌های مساجد استان اردبیل
اجراي طرح پالايش کتاب در سطح 20 باب از کتابخانه‌هاي مساجد استان اردبيل

اجرای طرح پالایش کتاب در سطح 20 باب از کتابخانه‌های مساجد استان اردبیل

آمون، با اشاره به اجراي طرح پالايش کتاب در کتابخانه هاي مساجد استان، گفت: در گام اول اجراي اين طرح، 20 باب کانون مشارکت داشتند.
شناسه خبر : 44113 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۵

«مصطفی آمون» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان اردبیل، با اشاره به آغاز طرح پالایش کتاب در کتابخانه های مساجد استان اردبیل گفت: جایگزین کردن کتاب های جدید و کاربردی به جای کتاب های فرسوده و بلااستفاده کتابخانه های مساجد از جمله اهداف این طرح است.

وی افزود: در گام اول اجرای این طرح، 20 کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی مشارکت داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: اهدای کتاب های جدید و کاربردی به کتابخانه های مشارکت کننده در طرح پالایش کتاب همزمان با ایام الله دهه فجر انجام می شود.

وی به موضوعات کتاب های اهدایی اشاره کرد و گفت: این کتاب ها بیشتر با موضوعاتی نظیر دفاع مقدس، کتب دینی و کتاب های ویژه رده سنی کودک و نوجوان تهیه شده اند.

آمون با تأکید بر ضرورت توجه به کتاب و کتابخوانی تأکید کرد: برگزاری برنامه های مختلف در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مساجد و به خصوص در بین نسل جوان و نوجوان در حال انجام است که از آن جمله می توان به طرح شنبه های کتاب مساجد، تولید کتاب صوتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و ... اشاره کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با اشاره به اجرای موفق مسابقه کتابخوانی «کشتی پهلو گرفته» در ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: دو مسابقه کتابخوانی «چغک» و «صعود 40 ساله» در ایام دهه فجر امسال برگزار می شود.