از تشکیل بزرگترین گروه سرود تا تولید فیلم های کوتاه
از تشکيل بزرگترين گروه سرود تا توليد فيلم هاي کوتاه
مروری بر فعالیت های هنری کانون الهادی (ع) اردبیل؛

از تشکیل بزرگترین گروه سرود تا تولید فیلم های کوتاه

کانون فرهنگي هنري الهادي (ع) توانست با حضور اعضاي کانون بزرگترين گروه سرود در رده سني مخلتف را تشکيل دهد و هم زمان نيز در فعاليت هاي هنري توليد فيلم کوتاه با حضور هنرمندان اين عرصه حرف هايي براي گفتن داشته باشد.
شناسه خبر : 43035 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان اردبیل، گروه سرود الهادی (ع) به صورت رسمی و با اعضای حرفه ای در سال 1390 فعالیت های هنری خود را آغاز کرد و بیش از 11 سال توانسته به عنوان یکی از گروه سرود حرفه ای شناخته شود.

مدیران مسئول کانون فرهنگی هنری الهادی (ع) در این سال ها تلاش کرده اند تا شاکله این گروه سرود را به خوبی حفظ کنند و با اینکه سن این نوجوانان افزایش می یابد ولی آنها در رده های سنی بزرگ تر توانسته اند به گروه های سرود جذب و فعالیت های هنری خود را در این قالب ادامه دهند.

بر پایه این گزارش: حتی محبوبیت این گروه سرود، منجر به حضورشان در برنامه کشوری در استان‌های همجوار شد و توانست با حضور عرفان محرمی به عنوان سرپرست گروه سرود آهنگ های مذهبی و انقلابی تولید و منتشر کنند.

در این راستا گفت و گویی با «مرتضی هاتفی پور» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری الهادی (ع) خواهیم داشت که در ذیل می خوانید:

- گروه سرود کانون فرهنگی هنری الهادی (ع) معرفی کنید؟

این گروه سرود از سال 1390 به صورت شکل امروزی با حضور پرشور نوجوانان و جوانان علاقمند به حوزه شعر و سرود آغاز شد و اکثر اجراهای که تاکنون داشته ایم بیشتر تولیدی بوده و حداقل یکی از موارد شعر، ملودی، آهنگسازی، تنظیم صدا و... را به همت اعضای خود گروه و اساتید استانی تدوین شده است.

هیئت امنای مسجد آقاکاظم نیز همراهی بیشتری در تمرین و پشتیبانی از این گروه سرود داشته اند و اعضای کانون به خوبی توانستند امور اجرایی، پشتیبانی، تدارکات و سایر نیازهای این گروه را تامین کنند.

از تشکيل بزرگترين گروه سرود تا توليد فيلم هاي کوتاه

 از افتخار آفرینی های این گروه سرود برای مخاطبان مسجدی ما بگویید

 تاکنون این گروه سرود افتخارات بسیار استانی و کشوری را از آن خود کرده و حتی در برنامه های کشوری در استان های همجوار نیز به اجرای سرود پرداخت.

برگزیده جشنواره اسوه و برترین های مساجد در سال های ۹۸ و ۹۹ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کسب رتبه برتر و لوح افتخار در جشنواره سراسری ترنج سال ۱۳۹۷، کسب رتبه اول کشوری در طرح ملی ایران قوی فهما سال۱۳۹۹، کسب جایزه ملی احسان در سال ۱۴۰۰ برای فعالیت گروه جهادی اعضای گروه سرود، کسب رتبه اول استان اردبیل در جشنواره ملی سرود فجر سال ۱۴۰۰، کسب لوح افتخار کشوری در جشنواره سرود بسیج در سال ۱۳۹۹، کسب رتبه اول استانی تشکل های مردم نهاد دفاع مقدس از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور سال ۱۳۹۹ به خاطر تولیدات محتوایی ایثار و شهادت، کسب لوح افتخار از سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل برای فعالیت های مستمر و تولیدات محتوایی در زمینه سرود سال ۱۴۰۰، دریافت دیپلم افتخار با رای هیت داوران پنجمین جشنواره ملی سرودهای حماسی بسیج برای تولید اثر فاخر منجی عالم از سازمان بسیج هنرمندان کشور سال ۱۳۹۹، کسب رتبه اول مرحله استانی در اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر و دریافت لوح و تندیس ملی شرکت در جشنواره تلویزیونی فجر از شبکه ۳ سیما، کسب رتبه اول کشوری در طرح ملی ایران قوی فهما سال ۱۴۰۰، کسب رتبه سوم اولین جشنواره ملی آواها و نواهای سردار مقاومت. کرمان خردادماه ۱۴۰۱ بخشی از این افتخار آفرینی ها هستند.

از تشکيل بزرگترين گروه سرود تا توليد فيلم هاي کوتاه

افق فعالیت ها و برنامه های این گروه سرود در آینده چیست؟

البته نوجوانان که در سال های قبل به اجرای سرود می پرداختند با افزایش سن آنها تلاش کرده ایم که گروه های سرود در رده های مختلف سنی تشکیل دهیم و هم اکنون بیش از 60 نفر در گروه های سرود این کانون فعال هستند و 2 گروه سرود در رده های سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال تشکیل داده ایم تا بتوانیم از ظرفیت های هنری آنها به خوبی استفاده کنیم و موجب شکوفایی استعدادهای هنری آنها شویم.

 فعالیت های هنری این کانون در چه قالب های بوده و در خصوص توسعه گروه سرود چه فعالیت های صورت گرفته است؟

 البته بجز گروه سرود، هنرمندان این کانون توانسته اند در حوزه فیلم نیز حرف های برای گفتن داشته باشند و در دوره های مختلف فیلم کوتاه به همت هنرمندان این کانون تولید شده است.

این کانون در حوزه فیلم کوتاه رتبه برتر در رویداد ملی فهما نیز کسب کرد و توانست در جشنواره های مختلف نیز آثار خود را به نمایش بگذارد.

تولید فیلم کوتاه «خانه اکبر» یکی از موفق ترین تولیدهای این کانون است که رتبه های برتر در جشنواره های مختلف را از آن خود کرد.

به عنوان نکته پایانی اگر مطلبی باقی مانده است عنوان بفرمایید

از همه هنرمندان که با این کانون برای تولید آثار ارزشمند هنری همکاری دارند، تقدیر و تشکر می کنم و امیدواریم مسئولان فرهنگی استان نیز حمایت های جدی از این بچه های مسجد و هنرمندان متعهد داشته باشند.

شکوفایی استعدادهای هنری همراه با فعالیت های قرآنی و معرفتی از مهمترین معیارهای فعالیت های این کانون برای پرورش نیروهای با استعداد است.