طرح «رویش بچه‌های مسجد احسان» برای اولین بار در اردبیل برگزار شد/کانون‌های مساجد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی پیش‌‌رو هستند
طرح «رويش بچه‌هاي مسجد احسان» براي اولين بار در اردبيل برگزار شد/کانون‌هاي مساجد در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي پيش‌‌رو هستند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل؛

طرح «رویش بچه‌های مسجد احسان» برای اولین بار در اردبیل برگزار شد/کانون‌های مساجد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی پیش‌‌رو هستند

بحرالعلومي، در آيين افتتاحيه طرح «رويش بچه هاي مسجد احسان» که براي اولين بار در استان اردبيل برگزار مي‌شد، گفت: کانون‌هاي مساجد همواره در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي پيش‌قدم و پيشرو هستند.
شناسه خبر : 43029 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان اردبیل، آئین افتتاحیه طرح رویش بچه های مسجد احسان در اردبیل با حضور مسئولین و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد.

در این مراسم «مصطفی آمون» گفت: «العلم السلطان» یکی از بهترین احادیث از امیر المومنین حضرت علی (ع) است که در نهج‌البلاغه به آن اشاره شده و تعریف دقیقی را برای ما از علم و علم آموزی نشان می دهد.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: امروز تمام پایه های پیشرفت و ترقی به ترویج علم و دانش در سطح جوامع بستگی دارد و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شاهد توسعه علم و دانش در کشور هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: نوجوانان و جوانان در پیشرفت های اخیر کشور نقش تعیین کننده ای به عنوان نخبگان جامعه دارد و رونمایی از محصولات دانش بنیان در کشور نشان از توجه ویژه به سرمایه های انسانی دارد.

آمون اظهار داشت: مساجد در جوامع اسلامی جایگاه ویژه در ترویج معارف مختلف علمی و اجتماعی دارد و بیش از 11 کارکرد برای مساجد تعریف شده است که در بسیاری از مساجد، توجه به کارکرد عبادی محور اصلی است اما با نگاه به دوران صدر اسلام، مساجد پایگاهی مهم در مسائل آموزشی، علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... بوده که باید این کارکردها نیز با مشارکت بچه های مسجد احیا شوند.

وی خاطر نشان کرد: اصلی ترین شعار دولت سیزدهم، نهضت بازگشت به مساجد است و برای تحقق این امر فعالیت های بسیاری صورت می گیرد و فعالان کانون های مساجد نیز در تحقق این امر پیشگام هستند.

طرح «رويش بچه‌هاي مسجد احسان» براي اولين بار در اردبيل برگزار شد/کانون‌هاي مساجد در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي پيش‌‌رو هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: مسجد دارای سه ضلع و رکن است که در رکن اول مسجد خانه خداست، رکن دوم پناهگاه و پناه مردم در همه مباحث مردمی بوده و رکن سوم پایگاه ولایت است.

آمون عنوان کرد: طبق همکاری های دو جانبه کانون های مساجد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) طرح رویش بچه های مسجد احسان با هدف ترویج علم آموزی و مباحث تربیتی آغاز شده و مربیان به صورت جهادی طی یک سال آینده با تلاش های شبانه روزی در جهت علمی و مهارتی با نگاه تربیت اسلامی فعالیت مسجدمحور خواهند داشت.

وی گفت: هم اکنون بیش از 588 کانون فرهنگی هنری در سراسر مساجد استان فعالیت های مختلف دارند و شبکه بزرگ جهادی و انقلابی برای اجرای برنامه های فرهنگی و دینی را تشکیل داده اند.

طرح رويش بچه هاي مسجد احسان براي اولين بار در اردبيل کليد خورد/توجه کانون هاي مساجد به نهضت بازگشت به مساجد


اصلی ترین محور برنامه‌های ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) تقویت فعالیت‌های مسجد محور است

این گزارش می افزاید: در ادامه «مهدی افتخاری» طی سخنانی اظهار کرد:اجرای طرح عدالت آموزشی به همت بنیاد احسان یکی از مهمترین برنامه های ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) است که اصلی ترین محور آن تقویت برنامه های مسجد محور است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل تصریح کرد: با اجرای این طرح منویات مدنظر مقام معظم رهبری نیز عملیاتی خواهد شد و از دانش آموزان مناطق محروم حمایت می شود.

وی ادامه داد: در طرح «آلا» طبق تفاهم نامه 1500 سهم برای دانش آموزان مناطق محروم پیش بینی شده هست که از این تعداد 120 سهم نیز در اختیار کانون های مساجد قرار گرفته تا از دانش آموزان محروم بچه های مسجد حمایت شود و هم اکنون این طرح در 7 شهرستان اجرایی شده است.

افتخاری تاکید کرد: در گام اول پویش بچه های مسجد احسان در 20 کانون فرهنگی هنری پیش بینی شده است که آموزش های پیش کنکور همراه با آموزش های تربیتی را در برنامه دارند و بنیاد احسان ستاد اجرایی امام خمینی (ره) پشتیبانی مالی از آنها می کنند.

طرح رويش بچه هاي مسجد احسان براي اولين بار در اردبيل کليد خورد/توجه کانون هاي مساجد به نهضت بازگشت به مساجد


فعالان کانون های مساجد در عرصه های فرهنگی و اجتماعی پیش‌قدم هستند

همچنین «عبدالله بحرالعلومی» نیز در ادامه مراسم گفت: امروز نیز ۲۰ کانون فرهنگی هنری در اجرای برنامه آموزشی و تربیتی رویش بچه های مسجد احسان مشارکت دارند که امیدواریم با تلاش آنها در سال های آینده این رقم افزایش یابد و شاهد توسعه علمی استان با مشارکت فعالان کانون های مساجد باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: این طرح به برکت سخنان نورانی امیر المومنین حضرت علی(ع) که فرمودند «العلم السلطان» معنای توسعه با محوریت مساجد را به ما بازگو می کند و امیدواریم به برکت این سخنان زمینه ترقی و پیشرفت کشور را به دستان توانمند این نسل را شاهد باشیم.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز به برکت نام امام خمینی (ره) منشا خیر و برکت در استان اردبیل شده است و از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متعدد در استان حمایت می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پایه های علم در اسلام به برکت مساجد ترقی یافت، یادآور شد: امروز نیز 20 کانون فرهنگی هنری در اجرای برنامه آموزشی و تربیتی رویش بچه های مسجد احسان مشارکت دارند که امیدواریم با موفقیت آنها در سال های آینده این رقم افزایش یابد و شاهد توسعه علمی استان با مشارکت فعالان کانون های مساجد باشیم.