کانون‌های مساجد مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد است
کانون‌هاي مساجد مرکز ثقل فعاليت‌هاي فرهنگي هنري در مساجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اردبیل؛

کانون‌های مساجد مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد است

آمون در نشست توجيهي رويداد ملي «فهما» و «المپياد فرهنگي» با حضور مدير مسئولان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان اردبيل گفت: کانون هاي مساجد مرکز ثقل فعاليت هاي فرهنگي هنري در مساجد است.
شناسه خبر : 42911 تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان اردبیل، مصطفی آمون در نشست توجیهی رویداد ملی «فهما» و «المپیاد فرهنگی» با حضور فرماندار اردبیل و مدیر مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اردبیل در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد گفت: کانون های مساجد مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد بوده و حضور نوجوانان و جوانان در مساجد باعث شور و نشاط فرهنگی خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این نشست گفت: هم اکنون بیش از ۲۰ گروه سرود به همت بچه های مسجد در کانون های مساجد استان اردبیل تشکیل شده است که با اجرای برنامه های هنری تلاش دارد تا با ایجاد محتوای مناسب زمینه های شور و نشاط را در سطح جامعه افزایش دهد.

آمون ادامه داد: حدود 600 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد سطح استان فعالیت های مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی، هنری و اجتماعی با حضور نوجوانان و جوانان انجام می دهند.

وی تاکید کرد: برپایی برنامه های غدیر شناسی در 10 مسجد، برگزاری سلسله برنامه های سبک زندگی دینی ویژه مادران و خانواده ها، برگزاری برنامه زوج های جوان با محوریت ازدواج و برپایی دوره های حجاب و عفاف ویژه خواهران از مهمترین برنامه ها در تابستان سالجاری بود.

این مقام مسئول یادآور شد: در ماه مبارک رمضان برنامه معتددی به همت فعالان کانون های مساجد برپا شد که از مهمترین آنها ویژه برنامه های برای روزه اولی ها و محافل انش با قرآن را می توان نام برد.

آمون عنوان کرد: تفاهم نامه های مختلفی با دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان منعقد شده که طرح «رویش بچه های مسجد احسان» با رویکرد رفع مشکلات درسی در محلات و طرح «آلاء» با رویکرد عدالت آموزشی و ارتقاء درسی دانش آموزان پشت کنکور از جمله خروجی این تفاهم نامه ها است.

کانون هاي مساجد مرکز ثقل فعاليت هاي فرهنگي هنري در مساجد است

وی اظهار داشت: مشارکت مدیران در رویداد ملی «فهما» هم چون سال های قبل موجب ارتقاء برنامه های فرهنگی و هنری خواهد شد.

آمون تأکید کرد: اولین دوره «المپیاد فرهنگی» با رویکرد «فکر، علم، زندگی و معرفت» همزمان با سراسر کشور در کانون های مساجد استان اردبیل برگزار می شود و امیدواریم شاهد استقبال و همکاری مدیران و اعضای کانون ها باشیم.