ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و سازمان بهزیستی استان اردبیل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و سازمان بهزيستي استان اردبيل تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند
با هدف مشارکت در کاهش آسیب‌های اجتماعی؛

ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و سازمان بهزیستی استان اردبیل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاري بين ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و سازمان بهزيستي استان اردبيل با هدف مشارکت در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي امضا شد.
شناسه خبر : 42884 تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان اردبیل، تفاهم نامه همکاری بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و سازمان بهزیستی استان اردبیل با هدف مشارکت در کاهش آسیب های اجتماعی امضا شد.

«مصطفی آمون» در نشست امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه همکاری کانون های مساجد و بهزیستی در حوزه آسیب های اجتماعی ضروری است، گفت: هم اکنون حدود 600 کانون فرهنگی هنری از شمالی ترین تا جنوبی ترین منطقه استان در حال فعالیت های فرهنگی هنری مسجد محور هستند.

تفاهم نامه همکاري بين کانون هاي مساجد و بهزيستي استان منعقد شد

مدیر ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: شاخص ترین برنامه در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی کانون های مساجد در شهرستان پارس آباد با عنوان «سفیران اجتماعی» با همکاری 5 کانون فرهنگی هنری در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: تاکنون از ابتدای شروع فعالیت این طرح تاکنون بیش از 14 حلقه از نوجوانان و جوانان تشکیل شده و همه آنها تحت پوشش این کانون ها به لحاظ محتوایی پشتیبانی می شوند.

مدیر ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با تاکید بر اینکه با توجه کمبود منابع نیازمند همدلی و همکاری بیشتر بهزیستی در این خصوص هستیم، افزود: در حوزه همکاری پیوند مسجد و مدرسه با حضور دانش آموزان نیز نیازمند همکاری بیشتر بهزیستی و کارشناسان تربیتی آن سازمان در برنامه های فرهنگی مسجد محور هستیم.

بر پایه این گزارش: در ادامه این جلسه، حامد رضایی با بیان این مطلب که گستره فعالیت های بهزیستی در بخش های مختلف است، اظهار داشت: کارهای محله محور این نهاد با همکاری «مراکز مثبت زندگی» صورت می گیرد و آماده استفاده از این ظرفیت کانون ها به ویژه در مناطق روستایی هستیم.

تفاهم نامه همکاري بين کانون هاي مساجد و بهزيستي استان منعقد شد

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل عنوان کرد: بهزیستی در مباحثی همچون آموزش، پیشگیری و اجتماعی ظرفیت های بالقوه ای دارد و آمادگی همکاری با کانون های مساجد داریم.

این مقام مسئول یادآور شد: طرح های در قالب محله محور به ویژه در مناطق حاشیه ای به صورت هیئت های اجتماعی با حضور کارشناسان بهزیستی در حال اجرا است که پس از شناسایی به هئیت های محله معرفی می شوند تا به آسیب های اجتماعی آنها رسیدگی شود.

رضایی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های کانون های مساجد روستایی بسیار مهم است و باید به صورت عملیاتی کارهای آموزشی و تربیتی با این کانون ها را آغاز کنیم.