ایجاد مراکز رشد صنایع خلاق و فرهنگی در بستر کانون‌های مساجد
ايجاد مراکز رشد صنايع خلاق و فرهنگي در بستر کانون‌هاي مساجد

ایجاد مراکز رشد صنایع خلاق و فرهنگی در بستر کانون‌های مساجد

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل گفت: کانون هاي مساجد مي‌توانند بستري مناسب براي ايجاد مراکز رشد صنايع خلاق و فرهنگي باشند.
شناسه خبر : 42684 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان اردبیل، مصطفی آمون در دیدار با رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به وجود نوجوانان و جوانان خلاق و نخبه علمی، فرهنگی و هنری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند بستری مناسب برای ایجاد مراکز رشد صنایع خلاق و فرهنگی باشند.

وی افزود: تربیت نیروی انسانی خلاق در حوزه‌های فرهنگی و هنری از رسالت‌های کانون‌های مساجد بوده و از این رو در تلاشیم تا با برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و شناسایی نیروهای خلاق و با انگیزه، زیست بوم خلاق و نوآور را در بستر مساجد توسعه دهیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: وجود شبکه عظیم «بچه‌های مسجد» می‌تواند بستری مناسب برای تولید و عرضه محصولات خلاق فرهنگی و هنری در جامعه باشد.

وی ادامه داد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دغدغه رفع مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی محلات و جامعه را داشته و از این رو برنامه‌ریزی‌ها به سمت شناسایی و رفع دغدغه مردم در جامعه خواهد بود.

آمون تصریح کرد: ایجاد کسب و کارهای نوین در عرصه‌های فرهنگی و هنری با مشارکت پارک علم و فناوری و مراکز رشد مستقر در استان می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در محلات و مساجد و رفع بخشی از دغدغه اهالی مساجد باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ایجاد «زیست بوم خلاق و نوآور» و برگزاری دوره‌های آموزشی در کانون‌های مساجد می‌تواند زمینه خلاقیت و ایجاد کسب و کارهای فرهنگی و هنری را تسهیل کند.

یوسف عباسپور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه به جوانان و نوجوانان خلاق در محلات بیان کرد: شناسایی و توجه به جوانان در محلات زمینه‌ساز پرورش استعداد‌های آنان خواهد بود.

وی به لزوم حمایت از جوانان و نوجوانان مسجدی تاکید کرد و گفت: همکاری مشترک پارک علم و فناوری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منجر به شناسایی جوانان توانمند و خلاق در محلات و مساجد خواهد شد.

عباسپور با اشاره به نامگذاری سال به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام معظم رهبری گفت: اهمیت توسعه علم و تولیدات فناوری و کسب ثروت به منظور بهبود زندگی مردم و افزایش رفاه عمومی از طریق کسب و کارهای نوین گفتمان جدیدی در اقتصاد استان خواهد بود.