کتابخانه‌های مساجد مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه هستند
کتابخانه‌هاي مساجد مروج فرهنگ کتاب و کتابخواني در جامعه هستند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل:

کتابخانه‌های مساجد مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه هستند

آمون گفت: بيش از 300 کتابخانه در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل، مروج فرهنگ کتاب و کتابخواني در بين نسل نوجوان و جوان هستند.
شناسه خبر : 42015 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «مصطفی آمون» به مناسبت هفته کتاب، در دیدار با مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: به همت فعالان در سطح کانون های مساجد استان اردبیل 108 کتابخانه مخزن دار و 168 کتابخانه باز موجود می باشد که مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: از جمله مهمترین برنامه های هفته کتابخوانی، اجرای برنامه «شنبه های کتاب» در مساجد، صدای کتاب، کتابخوانی دسته جمعی و مسابقه های مختلف کتابخوانی با محوریت خانواده می باشد.

آمون با اشاره به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مغتمی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه است، افزود: برای زمینه سازی آشنایی نسل جوان مخصوصاً در مناطق محروم، کمتر برخوردار و روستایی، نهاد کتابخانه های عمومی استان می تواند تآثیرگذار باشد.

در ادامه این دیدار، «پروانه رضاقلیزاده» با بیان این مطلب که کتاب یکی از عوامل ارتقای سطح فرهنگی جامعه خصوصاً در بین نسل جوان است، اظهار داشت: با هم افزایی و استفاده از ظرفیت خیرین، معتمدین و مساجد و همراهی و همکاری کتابخانه های مساجد با کتابخانه های عمومی می توانیم زمینه رشد کمی و کیفی در این حوزه را فراهم کنیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به کمبود اعتبارات حوزه کتاب، اضافه کرد: برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با کتاب، می توان از ظرفیت خیرین و فرهنگ سازی در بین مردم استفاده کرد.

وی با تاکید بر تفاهم نامه ملی کانون های مساجد و کتابخانه های عمومی، ادامه داد: برای توسعه امر کتابخوانی و هم افزایی بیشتر، آماده همکاری با کانون های مساجد هستیم.

رضا قلیزاده خاطر نشان کرد: کتابخانه های مساجد در کنار سایر کتابخانه های عمومی ظرفیت بزرگی برای دستیابی به اهداف فرهنگی در جامعه است.