فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان اردبیل در پیاده‌روی «حرم تا حرم»؛ از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی تا اجرای گروه‌های سرود
فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد استان اردبيل در پياده‌روي «حرم تا حرم»؛ از برپايي ايستگاه‌هاي فرهنگي تا اجراي گروه‌هاي سرود

فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان اردبیل در پیاده‌روی «حرم تا حرم»؛ از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی تا اجرای گروه‌های سرود

دلدادگان امام حسين(ع) پاي پياده از نجف تا کربلا را مي پيمايند تا در کنگره عظيم اربعين حسيني حاضر شوند و شور و شعور ديني خود را به جهانيان نشان دهند.
شناسه خبر : 40784 تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، در آستانه اربعین سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، دل های عاشقان و شیفتگان امام حسین(ع) به تب و تاب افتاده و میلیون ها دلداده آن حضرت به سوی حرم عشق در حرکتند.

کاروان های دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با هر سختی و به هر نحوی پا در جای پای جابر و حضرت زینب(س) می گذارند تا نام خود را در خیل کربلائیان ثبت کنند.

امروز خیل عظیم عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) پای پیاده از نجف تا کربلا را می پیمایند تا در کنگره عظیم اربعین حسینی حاضر شوند و شور و شعور دینی خود را به جهانیان نشان دهند.

اما عده ای از دلدادگان آن حضرت توفیق حضور در مسیر عشق را نداشتند اما دل در طریق الحسین(ع) داشته و با پای دل در مسیر عشق ره می پیمایند.

دلدادگانی که اگر در مسیر عاشقی نجف تا کربلا نیستند اما در روز اربعین با کمال نیت در مسیر «حرم تا حرم» با پای پیاده، عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان خواهند داد.

«مصطفی آمون»، در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) درباره فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان اردبیل اظهار کرد: پیاده روی «حرم تا حرم» به نیت پیاده روی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از نجف تا کربلا در روز اربعین همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل برگزار می شود و دلدادگان آن حضرت مسیر حرم امامزاده صالح(ع) تا حرم امامزاده سیدصدرالدین(ع) را با پای پیاده طی خواهند کرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز علاوه بر حضور پرشور در این پیاده روی، غرفه ها و موکب های فرهنگی و هنری برپا خواهند کرد.

آمون بیان کرد: برپایی ایستگاه فرهنگی، اجرای سرود در آغاز و پایان پیاده روی، اجرای زیارت اربعین و برپایی موکب های احسان مردمی از جمله اقدامات اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیر پیاده روی اربعین است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: ایجاد تسهیل در شرکت مردم در پویش بزرگ «کربلای خانوادگی، خانواده کربلایی» نیز از اقداماتی است که توسط موکب های فرهنگی در مسیر پیاده روی «حرم تا حرم» انجام خواهد شد.