مراسم بزرگداشت «روز جهانی مساجد» در مصلای اردبیل برگزار شد
مراسم بزرگداشت «روز جهاني مساجد» در مصلاي اردبيل برگزار شد

مراسم بزرگداشت «روز جهانی مساجد» در مصلای اردبیل برگزار شد

مراسم بزرگداشت «روز جهاني مساجد» با حضور مديران و رؤساي دستگاه هاي اجرايي و فرهنگي استان، هيئات امناي مسجد، مسئولين پايگاه هاي مقاومت بسيج و مديران و اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اردبيل در مصلاي اردبيل برگزار شد.
شناسه خبر : 40214 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، مراسم بزرگداشت «روز جهانی مساجد» با حضور مدیران و رؤسای دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان، هیئات امنای مسجد، مسئولین پایگاه های مقاومت بسیج و مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل در مصلای اردبیل برگزار شد.

اجرای گروه سرود کانون فرهنگی هنری الهادی(ع) و رونمایی از پوستر «زیست فناورانه مسجد» از بخش های دیگر این مراسم بود.

مراسم بزرگداشت «روز جهاني مساجد» در مصلاي اردبيل برگزار شد

سخنرانان این مراسم، حجت الاسلام «مهدی ستوده» مدیر کل اوقات و امور خیریه استان، «عبدالله بحرالعلومی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام «حسین علیی» مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل بودند.

حجت الاسلام «مهدی ستوده» در مراسم بزرگداشت روز جهانی مساجد گفت: مساجد محور حاکمیت امر الهی است و مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله مسلمانان شناخته می شود و سپس کعبه به عنوان قبله معرفی شد و مساجد نیز به عنوان خانه خدا مرکز تربیت انسان صالح است.

مراسم بزرگداشت «روز جهاني مساجد» در مصلاي اردبيل برگزار شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) پس از ورود به مدینه اولین اقدام آن ایجاد پایه های حکومت اسلامی و الهی بود و برای همین مساجد را بنا کرد تا با کارکردهای مختلف بتواند در امر حکومت اسلامی نقش آفرین باشد.

سپس «عبدالله بحرالعلومی» گفت: «نهضت بازگشت به مساجد» مسئله مهمی است که توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم مطرح شده و عملیاتی شدن آن یک وظیفه برای همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: مسجد تاثیر مهمی در تشکیل تمدن نوین اسلامی دارد و تکامل این روند با نقش آفرین روحانیت پررنگ تر می شود.

حجت الاسلام «حسین علیی» بیان کرد: مساجد به عنوان نماد توحیدی پروردگار متعال بر روز زمین بنا شده و حضرت آدم با بنا کردن کعبه و تجدید بنای آن توسط حضرت ابراهیم(ع) نشان داد که اولین پروژه عمرانی جهان مسجد است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: مسجد جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلام دارد و با فضیلت ترین مکان شناخته می شود.

در ادامه، تجربه گویی و بیان بخشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از بخش های دیگر این مراسم بود.

در قسمت پایانی مراسم، از روحانیون، هیئت امنا و خدام مسجدی، فعالان بسیجی و کانون های فرهنگی هنری مساجد توسط مدیران دستگاه های فرهنگی و اجرایی تقدیر و تجلیل شد.