نگاه اسلام به مساجد یک نگاه تمدنی است/کانون های فرهنگی هنری پرچمدار تربیت اسلامی در مساجد هستند
نگاه اسلام به مساجد يک نگاه تمدني است/کانون هاي فرهنگي هنري پرچمدار تربيت اسلامي در مساجد هستند

نگاه اسلام به مساجد یک نگاه تمدنی است/کانون های فرهنگی هنری پرچمدار تربیت اسلامی در مساجد هستند

آمون ضمن اشاره به جايگاه مساجد در جهان اسلام گفت: نگاه اسلام به مساجد يک نگاه تمدني است و مساجد مرکز تمدن نوين اسلامي است.
شناسه خبر : 40170 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «مصطفی آمون» صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی «تزه گون» به مناسبت روز جهانی مسجد، با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در جهان اسلام گفت: نگاه اسلام به مساجد یک نگاه تمدنی است و مساجد مرکز تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: مساجد از صدر اسلام دارای کارکردهای مختلف عبادی، فرهنگی، اجتماعی، قضائی، سیاسی و ... است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: مساجد همواره محل اجتماع و وحدت مسلمانان بوده و بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه اسلامی در مساجد رفع می شود.

وی تأکید کرد: شکل گیری جریانات و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از مساجد بوده و نقش مساجد در دوران دفاع مقدس بسیار چشمگیر بود.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز نیز در عرصه جنگ شناختی و جنگ نرم، مساجد نقش محوری داشته و در اصل، مساجد پایگاه خودسازی، انسان سازی و انواع و اقسام فعالیت های دینی، فرهنگی، اجتماعی و ... است.

وی به مسأله جهاد تبیین نیز اشاره کرد و گفت: برای تبیین مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی و آشنا کردن نسل جوان با پیشرفت ها و اقدامات انجام گرفته در کشور و تبیین اقدامات دشمن، مساجد نقش مهمی دارند.

آمون با اشاره به کارکرد تربیتی و فرهنگی در مساجد تصریح کرد: یکی از کارکردهای مهم مساجد در جامعه، کارکرد تربیتی بوده و امروز باید به مسأله و نقش تربیتی مساجد در جامعه و به خصوص در بین نسل جوان و نوجوان اهتمام جدی داشته باشیم.

وی به ضرورت توجه به عمران و آبادانی معنوی مساجد اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با احیاء کارکردهای فرهنگی، هنری و تربیتی در مساجد نقش مهمی در عمران و آبادانی معنوی مساجد بر عهده داشته و پرچمدار تربیت مسجدمحور است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: کادرسازی و تربیت نسل فرهنگی انقلابی از اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده و در جهت تحقق این هدف، برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در حال انجام است.