کانون‌های مساجد و جمعیت هلال احمر استان اردبیل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
کانون‌هاي مساجد و جمعيت هلال احمر استان اردبيل تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند

کانون‌های مساجد و جمعیت هلال احمر استان اردبیل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

طي نشست سرپرست ستاد هماهنگي کانو‌ن‌هاي فرهنگي هنري مساجد و مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اردبيل، تفاهم‌نامه همکاري بين دو طرف به امضا رسيد.
شناسه خبر : 39555 تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، طی نشست «مصطفی آمون» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل با «عزت الله ضربی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان، تفاهم نامه همکاری بین دو طرف به امضا رسید.

آمون در این نشست طی سخنانی به نقش سازنده تفاهم نامه همکاری که طی سال‌های قبل با جمعیت هلال احمر به امضا رسید بود اشاره کرد و گفت: از مهم ترین محورهای این تفاهم نامه همکاری،  آموزش های امداد و نجات به اعضای کانون ها است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: در سال های اخیر، نوجوانان و جوانان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، استقبال خوبی از دوره های آموزشی امداد و نجات کرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: سعی می کنیم با اجرای این تفاهم نامه همکاری، نشاط روحی و حس خوداتکایی اعضای کانون های مساجد را ارتقاء داده و زمینه مشارکت های اجتماعی اعضای کانون ها را افزایش دهیم.

آمون خاطر نشان کرد: کانون های مساجد ظرفیت بزرگی برای بستر آفرینی حضور نوجوانان و جوانان در مساجد با استفاده از شیوه های نوین تبلیغی و فرهنگی را دارد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اعلام داشت: در ایام اوقات فراغت، برگزاری چنین دوره های آموزشی، می تواند سطح کمی و کیفی فعالیت کانون های مساجد را افزایش دهد.

تفاهم نامه همکاري کانون هاي مساجد اردبيل با جمعيت هلال احمر منعقد شد

در ادامه این جلسه، «عزت الله ضربی» با اشاره به اینکه تاکنون دوره های مختلف آموزشی امداد و نجات با همکاری کانون ها در سطح مساجد استان با حضور نوجوانان و جوانان برگزار شده است، افزود: با همکاری کانون های مساجد استان، دوره های آموزشی 8 ساعته همگانی و آموزش 22 ساعته امداد و نجات به صورت رایگان برنامه ریزی شده است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل تاکید کرد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، تنوع بخشیدن به برنامه های کانون های مساجد است.

وی اظهار داشت: در کنار اعزام اساتید مجرب به دوره های امداد و نجات، گواهی پایان دوره آموزشی نیز برای شرکت کنندگان صادر می شود.

ضربی عنوان کرد: برای آگاهی بخشیدن به اعضای کانون های مساجد، جزوه های آموزشی مورد نیاز در حوزه امداد و نجات ارائه می شود.