کانون‌های مساجد از فرصت اوقات فراغت برای تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نسل جوان بهره شوند
کانون‌هاي مساجد از فرصت اوقات فراغت براي تجهيز نرم‌افزاري و سخت‌افزاري نسل جوان بهره شوند
امام جمعه شهرستان مشگین شهر در افتتاحیه اوقات فراغت؛

کانون‌های مساجد از فرصت اوقات فراغت برای تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نسل جوان بهره شوند

حجت‌الاسلام باوقار در گردهمايي مديرمسئولان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد اردبيل که همراه با افتتاحيه طرح ملي غني سازي اوقات فراغت در اين استان بود، گفت: کانون‌هاي مساجد از فرصت اوقات فراغت براي تجهيز نرم‌افزاري و سخت‌افزاري نسل جوان بهره شوند.
شناسه خبر : 39205 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، حجت السلام «رضا باوقار» در گردهمایی مدیرمسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد که همراه با افتتاحیه طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجد در این استان، بیان کرد: دشمنان برای پیاده سازی اهداف شوم فرهنگی خود، تمام سعی خود را برای از کار انداختن نقش آفرینی مساجد می کنند.

امام جمعه مشگین شهر که در این گردهمایی که روز سه شنبه 21 تیر برگزار شد، تصریح کرد: متولیان و گردانندگان فرهنگی مساجد باید با برنامه ریزی دقیق و آسیب شناسی لازم نقش اساسی خود را انجام دهند.

وی گفت: با حضور نوجوانان و جوانان مومن و دغدغه مندان عناصر تربیتی، می توان در آبادانی و عمران معنوی مساجد کوشید.

حجت الاسلام باوقار یادآور شد: دشمنان سعی دارند با نفوذ کردن به مساجد، جایگاه و نقش آن را تخریب کنند اما باید با حضور فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه های فرهنگی و تربیتی، این تهاجم فرهنگی خنثی شود.

امام جمعه مشگین شهر افزود: مسئولان و فعالان کانون های مساجد باید از فرصت اوقات فراغت برای تربیت و رشد نوجوانان و نوجوانان به خوبی استفاده و از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کانون ها را تجهیز کنند.

حرکت های فرهنگی کانون ها باید در راستای فعال سازی مساجد باشد

در ادامه این مراسم «مصطفی آمون» گفت: برای احیای کارکردهای فرهنگی، هنری، قرآنی و تبلیغی در مساجد، باید با برنامه ریزی دقیق و مناسب توسط مدیران و فعالان کانون های مساجد صورت گیرد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان، سنگر مساجد باید بیش از پیش نقش آفرین باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ایمان و اعتماد راسخ، امید و نشاط را در جامعه ایجاد کنند.

آمون اضافه کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت برای کانون‌های مساجد بسیار پراهمیت است زیرا ایام تابستان فرصت مغتنمی برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و حضور در برنامه‌های مختلف فرهنگی است.

فعالان فرهنگي حداکثر استفاده از ظرفيت مساجد را داشته باشند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل خاطر نشان کرد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید بتوانند برنامه های فرهنگی را به تناسب خصوصیت‌ها، ظرفیت ها و پتانسیل های هر محله انجام دهند.

وی افزود: حرکت‌های فرهنگی کانون‌ها موجب فعال‌سازی مساجد می شود و باید برنامه ریزی ویژه ای از سوی مدیران در این خصوص صورت گیرد.

گفتنی است؛ افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت و گردهمایی مدیرمسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش مرادلو و شهر رضی نیز عصر همان روز برگزار شد.