با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در اردبیل آغاز به کار کرد
با شعار «مسجد، شور بندگي، نشاط زندگي» در اردبيل آغاز به کار کرد
طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد ؛

با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در اردبیل آغاز به کار کرد

آيين افتتاحيه طرح ملي غني سازي اوقات فراغت کانون‌هاي مساجد با شعار «مسجد، شور بندگي، نشاط زندگي» در اردبيل با حضور مديران و فعالان کانون هاي مساجد و مسئولان فرهنگي و اجرايي استان برگزار شد.
شناسه خبر : 38757 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «مصطفی آمون» در آئین افتتاحیه طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد استان اردبیل با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» در اردبیل گفت: برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه، مساجد بستر مناسبی است که مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در برنامه ریزی اوقات فراغت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: مساجد، فضای تحول در حوزه فرهنگ است. مساجد از صدر اسلام محل رفع و رجوع مسائل مختلف مسلمانان بوده و در تاریخ معاصر نیز در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مساجد نقش سازنده و تعیین کننده ای داشتند.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که مساجد باید محور تحول فرهنگی و اجتماعی باشند تا شاهد رشد و تعالی در حوزه تربیتی باشیم، یادآور شد: اکنون اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان افسران جنگ نرم در خط مقدم مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان هستند که با روشنگری و جهاد تبیین در مقابل این هجمه ها ایستادگی خواهند کرد.

در ادامه «عبدالله بحرالعلومی» گفت: در قرآن کریم و روایات به موضوع برنامه ریزی و اهمیت اوقات فراغت و زمان، توجه خاصی شده که فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد این اصل مهم را بصورت دقیق ساماندهی و هدایت می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در گذشته، مساجد انسان های بزرگی را به عنوان نخبه علمی و معرفتی تربیت کرده که اکنون متأسفانه با تفکیک محل تعلیم و تربیت، شاهد کم رنگ شدن نبوغ علمی و فکری نوجوانان و جوانان هستیم. 

با شعار «مسجد، شور بندگي، نشاط زندگي» اردبيل آغاز به کار کرد

سپس، «علی حسن زاده» با اشاره به اینکه مساجد باید محور فعالیت های اوقات فراغت باشد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در زمینه اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده اند «مشکل امروز ما ایجاد حرکت عمومی در جامعه است».

دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت فاطمه الزهرا (س) ادامه داد: باتوجه به اینکه به حرکت های عمومی توسط مقام عظمای ولایت اشاره شده است باید به دست توانمندان حوزه فرهنگی از جمله کانون های مساجد محقق شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروز دو راه بیشتر نداریم یا باید در مقابل دسیسه های دشمنان بی تفاوت باشیم تا آنها جنگ نرم خود را پیش ببرند یا به عنوان یک لشکر عظیم فرهنگی در برابر این توطئه ها تا آخرین قطره خود بجنگیم و اجازه ندهیم تا فرهنگ کشور مورد تهاجم فرهنگی بیگانگان قرار گیرد.

در ادامه «رضوان باقلاچی» گفت: تشکیل هیئت های اندیشه ورزی متشکل از هیئت امنا، نخبگان، علما و استعدادهای علمی و ورزشی محله می تواند نتایج خوبی در فعالیت ها و کارهای فرهنگی به همراه داشته باشد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل خاطر نشان کرد: افزایش تبادل افکار در برنامه های فرهنگی می تواند به حضور موثر نوجوانان و جوانان منجر شود و این اصل، مهمترین رویکرد در تشکیل این هیئت ها می تواند باشد.