آیین تجلیل از کانون های برتر استان اردبیل در فهما 1400 برگزار شد
آيين تجليل از کانون هاي برتر استان اردبيل در فهما 1400 برگزار شد

آیین تجلیل از کانون های برتر استان اردبیل در فهما 1400 برگزار شد

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل که موفق به کسب رتبه برتر در رويداد ملي فهما 1400 شده بودند، با حضور مسئولان فرهنگي و اجرايي تجليل شدند.
شناسه خبر : 38311 تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، کانون های فرهنگی هنری مساجد که در رویداد ملی فهما 1400 حائز رتبه برتر شده بودند با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شدند.

 

در این مراسم، مصطفی آمون، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ترویج و احیای فرهنگی دینی، کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت های موجود مردمی از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری اسلامی از مهمترین برنامه های کانون ها در بستر مساجد است.

 

وی افزود: مهمترین محور برای فعالیت های فرهنگی، امام جماعت مسجد می باشد و باید فعالان کانون های مساجد با ائمه جماعات همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی بیان کرد: بررسی ها، پایش و آسیب شناسی های که در طی چند ماه اخیر در خصوص فعالیت های کانون صورت گرفته نشان می دهد که کیفی سازی برنامه های فرهنگی و هنری در بستر مساجد و شبکه سازی و توانمندسازی ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی اعضای کانون ها باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

 

در ادامه مراسم، رضوان باقلاچی طی سخنانی گفت: کانون های مساجد یکی از دستگاه های فرهنگی تاثیرگذار در محلات است که توانسته است با برنامه های متنوع فرهنگی هنری، نوجوانان و جوانان زیادی را به مسجد جذب کند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبيل تصریح کرد: روشنگری و جهاد تبیین در خانواده ها باید به همت فعالان کانون های مساجد صورت گیرد تا شاهد تاثیرگذاری مثبت فرهنگی باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: باید حرکت های تخصصی در حوزه فرهنگی با محوریت مساجد باشد چرا که می تواند نقش حضور خانواده ها در مساجد را پررنگ تر کند و این اصل مهم باید به همت فعالان کانون های مساجد صورت گیرد.

 

در این مراسم، از 18 مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد برتر استان که در رواق های مختلف رویداد ملی فهما موفق به کسب رتبه شده بودند، به همراه مسئول دفتر منطقه ای بیله سوار به عنوان شهرستان برتر و رابطین کانون های فرهنگی هنری برتر تجلیل شدند.

 

گفتنی است این مراسم در سالن اجتماعات بیضای اردبیلی کتابخانه شهید مطهری اردبیل برگزار شد.