کار تربیتی، نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است
کار تربيتي، نيازمند امر به معروف و نهي از منکر است

کار تربیتی، نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است

ميرعباس زاده گفت: طبق دستورات قرآن کريم، براي ترويج و گسترش کار تربيتي، اولين گام، امر به معروف و نهي از منکر است.
شناسه خبر : 36725 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، حجت الاسلام «سید ابراهیم میرعباس زاده» در دیدار با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: طبق دستورات قرآن کریم، برای ترویج و گسترش کار تربیتی، اولین گام، امر به معروف و نهی از منکر است که بچه های مسجد در استان توانسته اند در تحقق آن پیشگام باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بزرگی برای همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر می باشد که باید در این زمینه برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر توانسته است با همکاری و مشارکت های مردمی، آسیب های اجتماعی را در سطوح مختلف کاهش دهد.

حجت الاسلام میر عباس زاده افزود: یکی از مطالبه های مقام معظم رهبری، امر به معروف و نهی از منکر است که باید بچه های مسجد برای انجام آن تلاش کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تاکید کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باید موجب گسترش فعالیت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شود.

در ادامه این دیدار «مصطفی آمون» با اشاره به اینکه هم افزایی فعالان کانون های مساجد در خصوص عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر مشهود است، اعلام داشت: در جهت عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، برنامه ها و فعالیت هایی در جهت تشکیل حلقه های تربیتی شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ادامه داد: باتوجه به اینکه مساجد نقش تأثیرگذاری در عمل به این فریضه قرآنی دارد، فعالان کانون های مساجد نیز برای کاهش آسیب های اجتماعی محله، باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

این مقام مسئول عنوان کرد: هر کانون یک تشکل ابزاری برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محلات هستند و این کار باید به صورت هنرمندان صورت گیرد تا نوجوانان و جوانان جذب این فعالیت های تربیتی شوند.

آمون خاطر نشان کرد: جهت گسترش این فریضه قرآنی، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آمادگی لازم برای همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان را دارند.