فعالیت 587 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل/استفاده از فناوری‌های نوین زمینه جذب جوانان به مساجد
فعاليت 587 باب کانون فرهنگي هنري در مساجد استان اردبيل/استفاده از فناوري‌هاي نوين زمينه جذب جوانان به مساجد
سرپرست ستاد فهما استان اردبیل در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

فعالیت 587 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل/استفاده از فناوری‌های نوین زمینه جذب جوانان به مساجد

آمون با بيان اينکه در سطح مساجد استان اردبيل تعداد 587 کانون فرهنگي هنري فعاليت دارند، گفت: بايد با استفاده از فناوري‌هاي مختلف زمينه جذب نسل جوان به مساجد را فراهم کنيم.
شناسه خبر : 35795 تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «مصطفی آمون» امروز (16 اسفندماه) در نشست خبری که به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اصحاب رسانه استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: امروز مساجد تراز انقلاب اسلامی در جامعه مدنظر است و باید جایگاه این مکان مقدس را در جامعه حفظ کنیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: از مهمترین برنامه های ستاد فهما استان، توسعه کیفی کانون های مساجد بوده تا بتوانیم برنامه های فرهنگی و تبلیغی نقش و جایگاه ویژه ای در زندگی روزمره نوجوانان و جوانان داشته باشد.

وی افزود: مساجد از صدر اسلام به عنوان مرکزی برای حل مسائل جاری جامعه بوده و کارکردهای مختلف برای آن تبیین شده است و در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز همین مساجد بودند که مسائل جاری جامعه را به دست گرفتند و در رفع معضلات گام های اساسی برداشتند.

سرپرست ستاد فهما استان اردبیل گفت: از سال 1371 نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد با هدف احیا کارکردهای واقعی فرهنگی، هنری و تبلیغی مساجد جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، به دست نوجوانان و جوانان تشکیل شد.

آمون خاطر نشان کرد: برای پاسخگویی به نیاز نوجوانان و جوانان در جهت بروز کردن فعالیت های کانون ها، باید از فناوری های نوین روز در عرصه های مختلف استفاده کرد.

وی ادامه داد: این جای بسی شکر دارد که فعالیت های فرهنگی و تبلیغی کانون های مساجد خودجوش است.

آمون تاکید کرد: هم اکنون بیش از 578 کانون فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل فعال هستند که از این تعداد 231 کانون در مناطق شهری، 291 کانون در مناطق روستایی و 56 کانون نیز در مناطق عشایری استان واقع است.

وی گفت: 200 کتابخانه مخزن دار در کانون های مساجد با بیش از 410 هزار کتاب فعالیت های کتابخوانی را انجام می دهد و در کنار آنها نیز 190 کتابخانه نیز به صورت باز در مساجد در اختیار علاقمندان حوزه کتاب قرار گرفته است.

سرپرست ستاد فهما استان اردبیل افزود: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از برنامه های فرهنگی کانون های مساجد در بستر فضای مجازی انجام می شود.

آمون اضافه کرد: با توجه به اینکه 18 اسفندماه در تقویم جاری کشور به عنوان سالروز تاسیس کانون های مساجد ثبت شده است، برنامه تجلیل از کانون های برتر رویداد ملی «فهما» نیز همزمان با این روز انجام خواهد شد.