آیین تکریم و معارفه مدیر سابق و سرپرست جدید ستاد فهما استان اردبیل برگزار شد/مقابله با تهاجم فرهنگی مهمترین وظیفه کانون‌های مساجد است
آيين تکريم و معارفه مدير سابق و سرپرست جديد ستاد فهما استان اردبيل برگزار شد/مقابله با تهاجم فرهنگي مهمترين وظيفه کانون‌هاي مساجد است

آیین تکریم و معارفه مدیر سابق و سرپرست جدید ستاد فهما استان اردبیل برگزار شد/مقابله با تهاجم فرهنگی مهمترین وظیفه کانون‌های مساجد است

آئين تکريم و معارفه مدير سابق و سرپرست جديد ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد اردبيل برگزار شد؛ «مصطفي آمون» مدير جديد طي سخناني مقابله با تهاجم فرهنگي را مهمترين وظيفه کانون‌هاي مساجد خواند.
شناسه خبر : 35459 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل،آئین تکریم «نادر سقا» مدیر سابق و معارفه «مصطفی آمون» سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل روز سه‌شنبه 3 اسفند ماه در سالن بیضای کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل با حضور مسئولین کشوری و استانی به همراه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار شد.

«کاظم دبیر» در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: مساجد مرکز ثقیل جهاد و خودکفایی است و فعالان کانون های مساجد در این جبهه فرهنگی همیشه پیشقدم می باشند.

معاون توسعه و مدیریت و منابع استانداری اردبیل افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تکلیف سنگینی برای فعالان فرهنگی با عنوان «جهاد تبیین» مشخص کرده اند لذا باید در این راستا گام های مهمی برداشته شود.

وی افزود: با توجه به منویات معظم له، باید از حضور نوجوانان و جوانان در عرصه فعالیت های مساجد به خوبی استفاده کنیم که این مساله توفیق بزرگی برای کانون های مساجد محسوب می شود چراکه مخاطب کانون ها این قشر هستند.

در ادامه این آیین، «حسین براتی» اظهار کرد: فعالیت های شاخص کانون های مساجد استان اردبیل هم‌رده با استان های دیگر در رویداد ملی (فهما) بوده است.

 مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد فهما تصریح کرد: اعضای فعال کانون های مساجد اردبیل نسبت به فعالیت های فرهنگی اهتمام خاصی دارند و با همین رویکرد و پشتوانه بوده است که توانستند جزو سه استان برتر کشور در رویداد فهما باشند.

وی خاطر نشان کرد: برای افزایش نقش آفرینی کانون ها در سطح محلات، باید کانون های مساجد به صورت لجستیکی حمایت و پشتیبانی شوند تا امور فرهنگی جامعه ارتقاء یابد.

در ادامه این جلسه، «نادر سقاء» ضمن قدردانی از همراهی اعضای کانون های مساجد در یک دهه خدمت خود در ستاد فهما استان اردبیل گفت: فعالان کانون های مساجد تلاش کردند تا برای پیشبرد اهداف جامعه با همدلی و همکاری با ستاد فهما نقش آفرین باشند.

مدیر سابق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل یادآور شد: استفاده از توانمندی های شورای فرهنگی روستا، کمبود تجهیزات و امکانات فرهنگی در کانون ها و ایجاد ظرفیت‌های اماکن فرهنگی در داخل مساجد از جمله مشکلاتی است که کانون های مساجدبا آن مواجه‌اند.

در ادامه «مصطفی آمون» سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل طی سخنانی اظهار کرد: گام های بزرگی توسط فعالان کانون های مساجد تاکنون برای پیشبرد برنامه‌های کلان فرهنگی جامعه برداشته شده است که امیدواریم در ادامه با همدلی به تحقق هرچه بیشتر اهداف این مسیر کمک کنیم.

وی ادامه داد: نسل امروز توانسته اند ظرفیت های عظیمی را برای رفع دغدغه های عرصه اجتماعی و برنامه های فرهنگی جامعه، ایجاد کنند.

سرپرست جدید ستاد فهما استان اردبیل در بخش دیگری از مباحث خود تصریح کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب، وظیفه مهم و خطیر کانون های مساجد است، در این راستا کانون ها باید در خط مقدم این جبهه فرار بگیرند تا اهداف دشمنان خنثی شود.

گفتنی است آمون پیش از این مدیریت دفتر خبرگزاری فارس در استان اردبیل، معاونت آموزش و پژوهش دانشکده خبر اردبیل، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، معاونت فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، مسئول خبرگزاری های رسا و شبستان در سطح استان اردبیل را در کارنامه خود داشت.

وی نویسنده و روزنامه نگار، دانش آموخته مدیریت استراتژیک و دارای سوابق متعدد فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و رسانه ای است.