طرح «هدیه کتاب» به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اجرا می‌شود
طرح «هديه کتاب» به همت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل اجرا مي‌شود
مدیر ستاد فهما استان اردبیل؛

طرح «هدیه کتاب» به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اجرا می‌شود

سفاء با اشاره به سلسله فعاليت‌هاي ستاد فهما استان اردبيل به مناسبت فرارسيدن هفته کتاب گفت: طرح «هديه کتاب» با هدف جمع‌آوري کتاب از منازل و اهدا به کتابخانه مساجد به همت بچه‌هاي مسجد اجرايي مي‌شود.
شناسه خبر : 32108 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۷

«نادر سقاء» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، با اشاره به برنامه‌های طراحی شده ویژه گرامیداشت هفته کتاب در سطح کانون های مساجد اردبیل اظهار کرد: این ایام فرصت مغتنمی است تا به همت فعالان کانون های مساجد، فعالیت های متعددی در عرصه ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه از رهگذر کتابخانه‌های مساجد به مرحله احرا برسد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: در نشست‌های متعددی که با حضور فعالان کانون های مساجد استان برگزار شد، طرحهای مختلفی از سوی بچه های مسجد ارایه شد که از جمله آنها می توان به طرح «هر خانه، یک کتابخانه» اشاره داشت.


وی افزود: از دیگر برنامه های طراحی شده به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل می توان به، اجرای طرح «شنبه ها با کتاب» و معرفی کتاب در مساجد، خلاصه نویسی حضوری و مجازی، برگزاری مسابقه قصه گویی و خاطره گویی با محور آثار مطالعه شده از سوی اعضای کانون های مساجد و مسابقات کتابخوانی سامانه بچه های مسجد اشاره کرد.


سقاء گفت: از جمله دیگر فعالیت هایی که به مناست این ایام برنامه ریزی کرده ایم، دعوت از مسئولان فرهنگی استان به منظور بازدید از کتابخانه مساجد و آشنایی از پتانسیل های بالقوه آنها خواهد بود.


سقاء افزود: برنامه های دیگری همچون تکریم از مروجان، کتابداران، کتابخوانان و معرفی نویسندگان مسجدی و ارسال آثار به جشنواره دوستدار کتاب در کتابخانه های مساجد اجرا می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: برگزاری طرح جمع آوری کتاب از منازل به کتابخانه ای مساجد «طرح هدیه کتاب»، اعزام کتابخانه های سیار به مساجد و ثبت نام رایگان و افزایش ساعات فعالیت کتابخانه های مساجد  استان اردبیل نیز از جمله فعالیت هایی است که به مناسبت هفته کتاب به همت ستاد فهما استان طراحی شده است.


سقاء تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت حضوری و مجازی و برگزاری مسابقه های فرهنگی از جمله «خاطرات من با کتاب» و «بهترین کتابی که تا حالا خوانده ام» عنوان فعالیت های دیگری است که در این یک هفته برای اهالی کتابخوان عضو در کانون های مساجد اردبیل اجرا می کنیم.


وی ادامه داد: به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، برنامه های حضور در کتابخانه های مساجد باید با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شود.