برگزاری محافل انس با قرآن در منزل خانواده شهدا به همت کانون‌های مساجد استان اردبیل
برگزاري محافل انس با قرآن در منزل خانواده شهدا به همت کانون‌هاي مساجد استان اردبيل
به مناسبت هفته دفاع مقدس صورت می‌پذیرد؛

برگزاری محافل انس با قرآن در منزل خانواده شهدا به همت کانون‌های مساجد استان اردبیل

سقاء ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، گفت: برنامه ها و فعاليت هاي پيشنهادي هفته دفاع مقدس در کانون هاي مساجد با ۵ محور قرآني، فرهنگي، کتاب و کتابخواني، هنري و فضاي مجازي توسط فعالان کانون ها برگزار مي شود.
شناسه خبر : 30574 تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «نادر سقاء» گفت: برنامه ها و فعالیت های پیشنهادی هفته دفاع مقدس در کانون های مساجد با ۵ محور قرآنی، فرهنگی، کتاب و کتابخوانی، هنری و فضای مجازی توسط فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل برگزار می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: این هفته دفاع مقدس را به همه ملت ایران و اعضای کانون های مساجد کشور تبریک گفته و سعی می کنیم در طول این ایام، دستاوردهای کانون های مساجد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به اطلاع عموم مردم برسانیم.


این مقام مسئول اظهار داشت: در حوزه قرآنی برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ختم صلوات، برگزاری جلسات تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و تلاوت قرآنی در مسجد و منازل به نیت شهدای کربلا و دفاع مقدس و مدافعان حرم اجرا شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز برگزاری مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب در طرح «شنبه های کتاب» به ویژه کتب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه کتاب، نقد و بررسی کتب دفاع مقدس، ارائه خدمات کتابخانه ای در درب منزل با موضوع این ایام و جمع خوانی کتب زندگانی شهدا برگزار شود.

 

سقاء افزود: در حوزه فرهنگی نیز برنامه های همچون برگزاری جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس در مسجد، مشارکت در برگزاری یادواره شهدا، برگزاری جلسات و حلقه های معرفتی، تربیتی، روشنگری با محوریت سیره شهدای دفاع مقدس، شرکت در مسابقات و جشنواره های استانی و کشوری(فهما)، انعکاس برنامه های این ایام کانون و مسجد در سامانه بچه های مسجد، فعالیت رادیو محرم مسجد (قرائت قرآن، سخنرانی و ...)، فضاسازی مسجد و محله، اجرای «سه شنبه های تکریم» با اولویت تجلیل از مادران شهدا، رزمندگان و ایثارگران محله و برپایی ایستگاه فرهنگی، برگزاری سخنرانی و دعوت از پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس در مسجد، دیدار با خانواده های شهدا و غبارروبی مزار شهدا، مشارکت در تهیه و توزیع کمک مومنانه و برنامه های مقابله با بیماری کرونا، بازدید از نمایشگاه فرهنگی رزمی دفاع مقدس و اجرای برنامه "سلام سردار" از جمله آنها است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: در بخش هنری نیز برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری یاران آفتاب، اجرای سرود بچه های مسجد(ویژه این ایام)، برگزاری محفل شعر دفاع مقدس(با ستاره ها)، تهیه نشریات و ویژه نامه ها با موضوع این ایام، برگزاری مسابقات عکس و گوشی همراه، نقاشی کودکان و ... و اجرای نمایش و پخش فیلم های هفته دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.


سقاء تاکید کرد: در حوزه فضای مجازی معرفی شهدای محله به همراه وصایا و پیام شهدا در کانال شبکه های اجتماعی مسجد، ارائه و انعکاس برنامه ها و فعالیت های کانون مسجد، ارسال گرامیداشت و پیام ها از وصیت نامه ها و مجاهدت های شهدا در سامانه پیامک، پخش سخنرانی های کوتاه و برنامه های قرآنی و ... ، معرفی کتاب، قرائت قرآن(هر روز یک صفحه) و تکریم مجازی از رزمندگان و ایثارگران جزو اولویت برنامه ها است.