مساجد در گسترش وحدت بین امت اسلامی نقش آفرین بودند
مساجد در گسترش وحدت بين امت اسلامي نقش آفرين بودند

مساجد در گسترش وحدت بین امت اسلامی نقش آفرین بودند

سقاء گفت: مساجد در گسترش وحدت بين امت اسلامي نقش آفرين بوده و فعاليت هاي جهادي از جمله در دوران جنگ دفاع مقدس و امروز هم در مقابله با بيماري کرونا تاثير گذار هست.
شناسه خبر : 29794 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «نادر سقاء» در برنامه تلویزیونی «تزه گون» شبکه سبلان گفت: تعداد مساجد فعال در کشور، حدود 75 هزار مسجد می باشد که از این تعداد حدود 2 هزار مسجد در استان اردبیل فعالیت دارند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: روز جهانی مساجد نیز به پیشنهاد سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی پس از به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی در روز 21 اوت مشخص شد و در کشورهای اسلامی این روز خادمان مساجد ارج نهاده می شوند.


این مقام مسئول یادآور شد: از 640 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل حدود 60 درصد در مناطق روستایی و 40 درصد در مناطق شهری فعالیت دارند.


سقاء عنوان کرد: یکی از بزرگترین شبکه های معرفی کننده فعالیت های فرهنگی کانون ها در مساجد، سامانه بچه های مسجد است که از سال های قبل توسط ستاد فهما راه اندازی شد.


وی اذعان داشت: از افتخارات سال های اخیر توسط فعالان کانون های مساجد استان 12 کانون فرهنگی هنری استان اردبیل توانستند رتبه های برتر کشور در رویداد ملی فهما را به خود اختصاص دهند که در نوع خود بی نظیر بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: نوع فعالیت مساجد در ایام کرونا از جمله توزیع کمک های مومنانه، ضدعفونی معابر و اماکن و تولید ماسک بود که به عموم مردم ارائه دادند.