جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار شد
جلسه شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار شد

جلسه شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل با حضور استاندار و ساير مديران کل دستگاه هاي اجرايي و فرهنگي برگزار شد.
شناسه خبر : 28882 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، در این جلسه، استاندار اردبیل، مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، معاون فرهنگی و هنری سپاه حضرت عباس (ع) استان، نماینده تبلیغات اسلامی، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و شهردار اردبیل حضور داشتند.


طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در حاشیه جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با حضور استاندار و سایر مدیران کل دستگاه های اجرایی و فرهنگی افتتاح شد.

 

استاندار اردبیل در این جلسه گفت: آسیب شناسی کارهای فرهنگی در مساجد باید جزو اولویت های نهادهایی که در مساجد فعالیت می کنند، قرار گیرد تا شاهد رشد و تعامل بیشتر مردم با این فعالیت های فرهنگی باشیم.


اکبر بهنام جو تصریح کرد: مساجد جایگاه ویژه ای در فعالیت های فرهنگی دارد و کانون در مساجد توانسته این مهم را به خوبی محقق کنند.


این مقام مسئول ادامه داد: فرهنگ سازی از مهمترین رسالت های فعالان در مساجد است که می تواند به هدف نهایی که همان افزایش نشاط اجتماعی و آرامش در جامعه است منتهی شود.


در ادامه جلسه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جایگاه دوم کشوری برای کانون های مساجد استان اردبیل افتخار بزرگی است که در سال گذشته به دلیل مشارکت فعالان کانون های مساجد در طرح «ایران قوی» کسب نمود.


بحرالعلومی یادآور شد: باید از این فعالیت های فرهنگی به خوبی حمایت شود تا شاهد اثرگذاری بیشتر در زمینه های فرهنگی و اجتماعی باشیم. 


در پایان جلسه نادر سقاء اظهار داشت: هم اکنون بیش از 640 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد 60 درصد در مناطق روستایی و 40 درصد در مناطق شهری قرار دارد.


مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ادامه داد: در سال جاری با هماهنگی صورت گرفته در طرح «بهارانه فهما» توانستیم از بیش از 450 کانون بازدید کنیم.


وی خاطر نشان کرد: در این بازدید بیش از 20 هزار جلد کتاب نیز اهدا شد و بیش از 45 تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی در مساجد منعقد شد.