منش امام رضا(ع) الگویی برای جامعه اسلامی امروز است
منش امام رضا(ع) الگويي براي جامعه اسلامي امروز است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل؛

منش امام رضا(ع) الگویی برای جامعه اسلامی امروز است

بحرالعلومي در جريان برگزاري سومين وبينار دهه کرامت به ميزباني استان اردبيل اظهار کرد: منش امام رضا(ع) الگويي براي جامعه اسلامي امروز است .
شناسه خبر : 28374 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «عبدالله بحرالعلومی» در سومین وبینار دهه کرامت در استان اردبیل که روز سه شنبه اول تیرماه برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امام ر ضا(ع) در دوران امامت و ولایتعهدی با رفتار و کردار خود نشان داد که وضعیت حاکم در جامعه چگونه باید باشد و این حرکت برای مأمون خوش نیامد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بعد از ولایت عهدی که مامون به امام رضا(ع) تحمیل کرد، آن حضرت بنا به مصلحت و ممالک اسلامی و مسلمانان مجبور به قبول این مسئولیت شد.

وی گفت: سیره و رفتار علی بن موسی الرضا(ع) در تاریخ ثبت شده است، آن حضرت زمانی که به مرو وارد شد سخنرانی های متعددی داشت که حمایت از نگرش حضرت در  مورد وضعیت حکومت اسلامی است.

بحرالعلومی با اشاره به جریان نماز عید فطر و منع مامون از اقامه نماز عید از سوی ثامن الحجج گفت: این در حالی بود که آنان خود اصرار کرده بودند اما نهایتا از اقامه نماز عید منع کردند و اجازه ندادند که نماز عید از سوی حضرت اقامه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: حکام با آن دبدبه و کبکبه و با وضع و اوضاع اشرافی برای نماز آماده می شدند و طبیعتا این وضع فاصله بین حاکم دینی و مردم مطلوب یک سیستم اسلامی نیست،موضوعی که هیچ گاه از سوی حضرت امام رضا(ع) و ائمه مصومین(ع) مورد تائید نبود.

بحرالعلومی تاکید کرد: آن حادثه تاریخی نمونه بارزی شد از یک الگوی حاکم مملکت اسلامی که کمترین فاصله را از نظر سطح زندگی باید با مردم مملکت داشته باشد و امروز نیز این مسئله الگو باشد.