امام رضا(ع) وحدت در بین مذاهب را با مناظره گسترش داد
امام رضا(ع) وحدت در بين مذاهب را با مناظره گسترش داد
طلبه جامعه المصطفی قم از کشور نیجریه؛

امام رضا(ع) وحدت در بین مذاهب را با مناظره گسترش داد

محمد بلو گفت: امام رضا(ع) وحدت در بين مذاهب را با مناظره گسترش داد و توانست اين فرهنگ اسلامي را براي امروز به يادگار بگذارد.
شناسه خبر : 28245 تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «عبدالقادر محمد بلو» امروز (30 خردادماه) در سلسله برنامه های وبینار دهه کرامت استان اردبیل گفت: خداوند متعال در کتاب آسمانی آیه 103 سوره آل عمران به وحدت در بین امت اسلامی به عنوان منظومه فکری بزرگان سفارش داده و امروز آیه باید به عنوان سرلوحه ایجاد وحدت در بین امت های اسلامی تبدیل شود.


طلبه جامعه المصطفی قم از کشور نیجریه تصریح کرد: این آیه نشانه این است که وحدت اسلامی یکی از نعمت های الهی است و بر این اساس اختلاف و تفرقه نقمت و عذاب الهی است.


وی خاطر نشان کرد: وحدت اسلامی به معنای همبستگی، همدلی و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.


محمد بلو ادامه داد: امام رضا(ع) با شیوه مناظره برای گسترش وحدت در بین مذاهب و فرقه اسلامی بود که با برخورد عادلانه آن حضرت، اندیشمندان مذاهب و فرقه ها را به این رویداد مهم دعوت کرد.


وی اظهار داشت: امام رضا(ع) وحدت در بین مذاهب را با مناظره گسترش داده و توانست این فرهنگ اسلامی را برای امروز به یادگار بگذارد.


طلبه جامعه المصطفی قم از کشور نیجریه یادآور شد: تعریف وحدت اسلامی از نگاه امام رضا (ع) چند ویژگی داشته که به آنها اشاره می شود؛ اول حضرت برخورد عادلانه ای با فرقه ها و مذاهب داشت، دوم احترام به افراد و عدم توهین به مقدسات فرقه ها، سوم شرکت در جلسات گفتگو و مناظرات علمی، چهارم تلاش در کاهش اختلاف مسلمان و غیر مسلمانان از طریق مناظرات و بحث علمی و پنجم پرهیز از تعصبات قومی و نژادی و تاکید در برابری انسان ها است.


محمد بلو اظهار داشت: اینک ما باید سعی کنیم که با عدل و محبت به افراد و شخصیت ها احترام بگذاریم تا بتوانیم اندیشه اسلامی را با راهکارهای منصفانه تبلیغ داده و به جهانیان معرفی کنیم.