هنر قالیبافی بازوی توسعه کارآفرینی برای بچه‌های مسجد استان اردبیل می‌شود
هنر قاليبافي بازوي توسعه کارآفريني براي بچه‌هاي مسجد استان اردبيل مي‌شود

هنر قالیبافی بازوی توسعه کارآفرینی برای بچه‌های مسجد استان اردبیل می‌شود

سقاء از برگزاري دوره آموزشي قاليبافي با هدف توسعه و تقويت اشتغال‌زايي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل در آينده نزديک خبر داد.
شناسه خبر : 27296 تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

«نادر سقاء» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اظهار کرد: طی برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس اتحادیه قالیبافان استان اردبیل، برپایی دوره آموزش قالیبافی در راستای حمایت و توسعه اشتغال خانگی و همچنین افزایش توانمندی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به تصویب رسید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: این دوره آموزشی  به زودی برای علاقمندان و فعالان کانون های مساجد استان برگزار شده و داوطلبانی که به صورت مستمر در دوره حضور داشته باشند، طبق تفاهم نامه کارت قالیبافی دریافت کرده و می‌توانند از تسهیلات کارت مذکور برخوردار شوند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین استقبال از دوره مذکور را در سطح کانون‌های روستایی شاهد بودیم، افزود: کانون ها می‌توانند با استفاده از تسهیلات بیمه صندوق تامین اجتماعی در راستای دریافت تسهیلات وام خرید مواد اولیه از مزایای این دوره‌های آموزشی بهره مند شوند.

 


سقا خاطر نشان کرد: رشته قالیبافی از روزگار قدیم یک رشته هنری خانگی و درآمدزا بوده است که امیدواریم نوجوانان و جوانان علاقه‌مند بتوانند با کسب آموزش‌های لازم در این رشته فعالیت کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، همه دوره‌های آموزشی این رشته با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.