برگزاری جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اردبیل
برگزاري جلسه شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در استان اردبيل

برگزاری جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان اردبیل

سقاء گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، جلسه شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با حضور اعضاء در محل سالن شهداي هنرمند فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل برگزار شد.
شناسه خبر : 27070 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل «نادر سقاء» گفت: جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با حضور اعضای فعال آن به مناسبت ماه مبارک رمضان در سالن شهدای هنرمند فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: در این جلسه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان و نمایندگان سایر ارگان ها حضور داشتند.


وی اضافه کرد: کسب رتبه برتر توسط کانون در طرح ملی «ایران قوی» نیز از دیگر افتخاراتی بود که فعالان کانون های مساجد از آن خود کردند و طبق ارزیابی ها ستاد هماهنگی استان اردبیل رتبه برتر در کشور را کسب نمود.


سقاء ادامه داد: مشارکت در رویداد ملی «فهما 2» طی سال جاری از مهمترین برنامه های کانون های مساجد است که در حال تدارک برای کسب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران هستیم.


در ادامه جلسه «عبدالله بحرالعلومی» گفت: اهانت به شاعر بلندآوزه ای همچون «فضولی» یک خطای فرهنگی هست که نشان از بی اطلاعی نسبت به زندگینامه ایشان دارد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: بزرگترین فخر اشعار فضولی در مدح و ثنای حادثه کربلا است که باید مورد مطالعه جدی کارشناسان نیز قرار بگیرد.


بحرالعلومی بیان کرد: مساجد نقش تعیین کننده در تربیت شخصیت های بزرگ داشته و این فعالان مساجد بودند که در روزهای سخت انقلاب اسلامی نیز جوشش و خیز عظیم ملت ایران را هدایت و راهنمایی کردند.


وی یادآور شد: مساجد باید مرکز فرهنگ و هنر جامعه باشد و در دین مبین اسلام رشد و تعالی اساس این فعالیت بود که باید در برنامه ریزی های کانون ها نیز این مسئله لحاظ شود.


در ادامه جلسه شورای هماهنگی کانون های مساجد استان، سمیزاری گفت: کانون ها در مساجد بهترین مرکز فرماندهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند که با حضور نوجوانان و جوانان مدیریت بسیار ارزشمندی در این حوزه دارند.


مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: کانون ها در مساجد بهترین مرکز فرماندهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند که با حضور نوجوانان و جوانان مدیریت بسیار ارزشمندی در این حوزه دارند.


این مقام مسئول یادآور شد: همچنان که مقام معظم رهبری تاکید های بسیاری در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی و مسجد تراز اسلامی داشتند امروز با موفقیت های کانون ها در مساجد این امر محقق شده است.


سمیزاری اضافه کرد: مساجد باید مرجعی برای ترویج تربیت دینی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان باشد و یک مرکز ثقل برای ایجاد اصلاح تربیتی بیان شده در کلام خداوند متعال در قرآن کریم شود.


در پایان این جلسه از 2 مدیر مسئول کانون برتر که در رویداد ملی «ایران قوی» رتبه برتر کشوری را کسب کرده بودند نیز با اهدا جوایزی از آنها تجلیل و تقدیر شد.