برنامه های پیشنهادی کانون های مساجد اردبیل در ماه مبارک رمضان اعلام شد
برنامه هاي پيشنهادي کانون هاي مساجد اردبيل در ماه مبارک رمضان اعلام شد

برنامه های پیشنهادی کانون های مساجد اردبیل در ماه مبارک رمضان اعلام شد

سقاء گفت: برنامه ها و فعاليت هاي پيشنهادي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان اردبيل در ماه مبارک رمضان با عنوان «بهارانه فهما» سال 1400 مشخص شد.
شناسه خبر : 26574 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «نادر سقاء» گفت: برنامه ها و فعالیت های پیشنهادی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در ماه مبارک رمضان با عنوان «بهارانه فهما» سال 1400 مشخص و به کانون ها اطلاع رسانی شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه های ارائه شده در 7 محور قرآنی، دعا و احکام، کتابخوانی، فرهنگی و مناسبتی، هنری، کمک مومنانه و مقابله با شیوه بیماری کرونا طراحی و اطلاع رسانی شده است.


این مقام مسئول ادامه داد: قسمتی از برنامه های ارائه شده به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می گیرد تا زمینه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا فراهم شود.


سقاء اضافه کرد: از مهمترین برنامه های پیشنهادی قرآنی می توان به برگزاری محافل قرآنی خانگی، اجرای کرسی تلاوت، جلسه های تفسیر و حفظ، جزءخوانی قرآن در مساجد و منازل، برنامه های آموزشی قرآن کریم، برگزاری مسابقه ها، بازی ها و قصه های قرآنی ویژه نونهالان، تدبر در معانی آیات قرآن، جلسه های پرسش و پاسخ قرآنی، تلاوت نور شامل تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم در بین الصلاتین در مساجد و منازل اشاره کرد.


وی یادآور شد: ارسال ادعیه و اعمال مخصوص هر روز ماه مبارک رمضان به اعضا، معرفی احادیث در خصوص اهمیت و فضائل ماه مبارک رمضان، مسابقه های احکام و حدیث، پرسش و پاسخ احکام روزه و نماز و ارسال نکته های نهج البلاغه از برنامه های محور دعا و احکام است.


سقاء تاکید کرد: افتتاح کانال مجازی در شبکه های اجتماعی برای محله و مسجد، برگزاری مسابقه فرهنگی، تکریم و دلجویی از خانواده های آسیب دیده از کرونا، اجرای طرح «سه شنبه های تکریم»، مشارکت در مسابقه های استانی و کشوری فهما، انعکاس برنامه های کانون و مسجد در سامانه های بچه های مسجد، فعالیت های رادیو مسجد، فضاسازی تبلیغی ماه مبارک رمضان در مساجد، فعالیت های هنری در همه حوزه ها و با رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه ها می باشد.