کانون های فهمای استان اردبیل در طرح ملی ایران قوی موثر واقع شدند
کانون هاي فهماي استان اردبيل در طرح ملي ايران قوي موثر واقع شدند

کانون های فهمای استان اردبیل در طرح ملی ایران قوی موثر واقع شدند

بحرالعلومي گفت: با همکاري فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در طرح ملي «ايران قوي» و با استفاده از ظرفيت فرهنگي مساجد، در اين عرصه افتخاراتي کسب کردند.
شناسه خبر : 26527 تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» در دیدار صمیمی با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: با همکاری فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در طرح ملی «ایران قوی» و با استفاده از ظرفیت فرهنگی مساجد، در این عرصه افتخاراتی کسب کردند که این استان نقش بسزایی در تاثیر گذری بر مکتب هنری ارزشی و دینی داشته است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: تعریف هنر دینی پس از انقلاب اسلامی نیز تعریف خاص بر ترویج تفکر تعالی و انسان محوری داشت و امروز نیز هنرمندان بر مدار این مکتب جلوه های از هنرهای مختلف را به منصه ظهور می رسانند.


این مقام مسئول اعلام داشت: با معرفی هنرمندانی مانند شهید سید مرتضی آوینی در هفته هنر انقلاب اسلامی که بر اساس تفکر اسلامی تشکیل یافته به جامعه معرفی می کند.


بحرالعلومی خاطر نشان کرد: در متکب اسلامی هنر جلوه خاصی از تعالی و انسان مداری را مورد تاکید قرار می دهد اما در بسیاری از مکاتب هنری غربی با پاک کردن نظم هنری و آلوده کردن هنر به برخی از مظاهر تلاش کرده اند تا بی هویتی، وحشی گری و حتی تفکرات شیطانی به آن اضافه کنند که موجب از بین رفتن هنر شود.


وی ادامه داد: هنرمندان و استادان بزرگی در استان اردبیل باعث به وجود آمدن ظرفیت ها و موقعیت های بهتری در مکتب هنری شده اند. 


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: از دیگر افتخارات کانون های مساجد استان می توان به گروه سرود اشاره کرد که با اجرای برنامه های زنده سرود توسط کانون ها در مناسبت های مختلف ستودنی است.