خودجوش بودن فعالیت‌ها و چهره مردمی کانون های مساجد باید حفظ شود
خودجوش بودن فعاليت‌ها و چهره مردمي کانون هاي مساجد بايد حفظ شود

خودجوش بودن فعالیت‌ها و چهره مردمی کانون های مساجد باید حفظ شود

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل گفت: خودجوش بودن فعاليت ها و چهره مردمي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد بايد حفظ شود تا با ظرفيت مردم محوري، بتوانيم تمام برنامه ها و فعاليت ها را پيش ببريم.
شناسه خبر : 19908 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» امروز چهارشنبه 28 آبان در دیدار با مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: خودجوش بودن فعالیت ها و چهره مردمی کانون های فرهنگی هنری مساجد را بیش از پیش باید حفظ کنیم تا با ظرفیت مردم محوری، بتوانیم تمام برنامه ها و فعالیت ها را پیش ببریم.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: تاریخ کشورمان نشان داده مساجد نقش بزرگی در تاریخ کشور در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری و اجتماعی داشته و توانسته شخصیت های و علمای بزرگی را در روح معنوی خود پرورش دهد.


وی تصریح کرد: شاهد هستیم که تاریخ فرهنگ و هنر ایران اسلامی با مسجد عجین شده و نمادهای تاثیرگذاری این رویداد مهم، به خوبی قابل مشاهده است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: هم اکنون کانون های فرهنگی هنری مساجد توانسته است با برنامه ها و فعالیت های مختلف، به خوبی نوجوانان و جوانان مسجدی را گرد خود درآورند.


بحرالعلومی اذعان داشت: رتبه ها و موفقیت های کسب شده توسط فعالان و اعضای کانون های مساجد استان اردبیل نشان دهنده روحیه همدلی و یکپارچگی است که باید قدردان این زحمات و فعالیت ها باشیم.


در ادامه جلسه، نادر سقاء افزود: طبق برنامه پنجم توسعه، 25 درصد مساجد استان تا پایان این برنامه دارای کانون فرهنگی هنری بودند و در برنامه ششم توسعه نیز، 25 درصد بر کانون های فرهنگی هنری افزوده خواهد شد که از ابتدای سال به دلیل شرایط بیماری کرونا این روند متوقف شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: بیماری کرونا فقط محدودیت هایی در برنامه های حضوری کانون ها ایجاد کرده تا با تلاش فعالان فرهنگی مساجد توانسته این برنامه ها را در قالب فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به مخاطبان خود ارائه دهیم.


وی اظهار داشت: با همه محدودیت های مالی و اقتصادی، فعالان کانون های مساجد بدون چشمداشت و خودجوش فعالیت های فرهنگی خود را ادامه می دهد و امسال نیز با شعار «هر خانه، یک مسجد» تلاش کرده ایم که فعالیت ها و برنامه های فرهنگی خود را از منازل پیگیری کنیم.


سقاء در پایان جلسه تأکید کرد: برنامه طرح ملی «ایران قوی» از 22 آبان ماه تا 22 بهمن همزمان با سالروز میلاد دختر نبی مکرم حضرت فاطمه(س) به همت فعالان کانون های مساجد اجرایی می شود.