ترویج فرهنگ مطالعه در کانون‌های فهما استان اردبیل با طرح نذر و اهدای کتاب
ترويج فرهنگ مطالعه در کانون‌هاي فهما استان اردبيل با طرح نذر و اهداي کتاب

ترویج فرهنگ مطالعه در کانون‌های فهما استان اردبیل با طرح نذر و اهدای کتاب

سقا گفت: علاقمندان و شهروندان مي توانند کتاب هايي که خودشان مطالعه کردند با نذر و اهداي آن، کتابخانه مسجد محله را رونق دهند.
شناسه خبر : 19853 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «نادر سقاء» گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، علاقمندان و شهروندان می توانند کتاب هایی که خودشان مطالعه کردند با نذر و اهدای آن، کتابخانه مسجد محله را رونق دهند و از سوی دیگر دانش آموزان و علاقمندان حوزه کتاب نیز از این کتاب ها بهره مند شوند.


سقاء اظهار داشت: هم اکنون 155 کتابخانه مخزن دار و باز به همت فعالان کانون ها در مساجد استان فعال است.


وی تاکید کرد: بسیاری از برنامه های فرهنگی هفته کتاب به دلیل شیوع بیماری کرونا در بستر فضای مجازی پیگیری می شود تلاش خواهیم کرد تا زمینه افزایش مطالعه در این روزهای بیماری و قرنطیه در بین نوجوانان و جوانان افزایش یابد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: معرفی نخبگان نویسنده کانون های مساجد، توزیع کتب و تجهیزات کتابخانه، برگزاری طرح «شنبه های با کتاب»، عضویت رایگان اعضای کانون در کتابخانه ها، انتشار سخنان اهل بیت (ع) و بزرگان در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی و تکریم از کتابداران کانون های مساجد از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های کانون های مساجد استان خواهد بود.


سقاء بیان کرد: مطالعه و کتابخوانی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای کانون ها در راستای افزایش سرانه مطالعه و کاهش دغدغه های معظم له صورت می گیرد.