فعالیت‌های جهادی ستاد فهما اردبیل نشان از همدلی میان اعضای کانون‌های این استان دارد
فعاليت‌هاي جهادي ستاد فهما اردبيل نشان از همدلي ميان اعضاي کانون‌هاي اين استان دارد

فعالیت‌های جهادی ستاد فهما اردبیل نشان از همدلی میان اعضای کانون‌های این استان دارد

حجت الاسلام و المسلمين دکتر ارزاني گفت: فعاليت هاي جهادي کانون هاي مساجد استان اردبيل نشان از همدلي و پشتکار اعضاي آن دارد و اميد است که اين روند در اجراي طرح ايران قوي نيز ادامه داشته باشد.
شناسه خبر : 19467 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در جلسه شورای عالی معاونین ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و ارتباط مستقیم وبینار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان اردبیل گفت: کانون های مساجد اردبیل، در اولین دوره انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور خوش درخشیدند و توانستند رتبه دوم کشور را کسب نمایند و در سال جاری هم جایگاه مناسب و قابل قبولی در ارزیابی فهما دارد که نشان می دهد فعالیت های فرهنگی بسیار مطلوب پیگیری و رصد می شود.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: ثبت اطلاعات کانون های مساجد استان اردبیل در سامانه بچه های مساجد مثل اولین دوره فهما باید در دومین دوره نیز به خوبی و با قوت پیگیری و رصد شود. 


وی یادآور شد: فعالیت های جهادی کانون های مساجد استان اردبیل نشان از همدلی و پشتکار اعضای آن دارد و امید است که این روند در اجرای طرح ایران قوی نیز ادامه داشته باشد.


حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی خاطر نشان کرد: اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» و طرح «روح مقاومت» با پیگیری اعضا و فعالان کانون های مساجد استان اردبیل در سال جاری نشانه تلاش شبانه روزی اعضای کانون های مساجد دارد.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: سامانه بچه های مسجد از ابتدای شروع به کار خود توانسته خلاقیت ها و نوآوری کانون های مساجد را به خوبی نشان دهد و زمینه مناسبی برای ارزیابی فعالیت های فرهنگی کانون ها در پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران را فراهم کرده است.


در ادامه جلسه معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: ستاد استانی اردبیل به عنوان دبیرخانه رواق ترنج در رشته هنرهای تجسمی انتخاب شده است که باید کانون های مساجد استان اردبیل در اجرای برنامه های فرهنگی این رواق مشارکت و همت بیشتری داشته باشند.


سعادتی اظهار داشت: رشته هنرهای تجسمی در کانون های مساجد جریان نوپا و تازه ای است که باید به صورت تخصصی برای جذب نوجوانان و جوانان در این رشته هنری تلاش شود.


وی ادامه داد: ثبت اطلاعات هنرمندان هنرهای تجسمی کانون های مساجد و بروزرسانی آمار و اطلاعات این حوزه و ثبت آثار هنرمندان کانونی از مهمترین اولویت برنامه های دبیرخانه استانی باید قرار گیرد.


سعادتی افزود: رویداد ملی «ایران قوی» از 22 آبان یعنی تا چند روز آینده اجرایی می شود و باید ستادهای استانی نیز در زمینه ثبت فعالیت کانون ها در این رویداد را با قوت و همدلی بیشتر ادامه دهند تا شاهد یک رقبت سازنده در حوزه فرهنگی کشور باشیم.


در پایان جلسه نیز سقاء گفت: هم اکنون 40 تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی استان در راستای مشارکت در برنامه های فرهنگی با محوریت مساجد و کانون ها منعقد شده که در رویداد ملی «ایران قوی» از این ظرفیت نیز بهره برداری می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: فعالیت های چشمگیری نیز با مشارکت فعالان کانون های مساجد در زمینه اجرای طرح «رویداد مقاومت» انجام گرفت که گزارش نهایی آن به ستاد مرکزی ارسال شده است.


وی اذعان داشت: اعضا و فعالان کانون های مساجد استان اردبیل در رویداد ملی «ایران قوی» توانمندی برنامه های فرهنگی خود را نشان خواهد داد تا همچون اولین دوره رویداد ملی «فهما» بتوانند ظرفیت های بالقوه خود را به نمایش بگذارند.


سقاء تاکید کرد: پیگیری های مقدماتی در خصوص ساخت 2 فیلم و تئاتر با مشارکت فعالان کانون های مساجد صورت می گیرد که امیدواریم بتوانیم برای دومین دوره انتخاب «فهما» از این آثار رونمایی کنیم.