ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس کانون های مساجد استان تشریح شد
ويژه برنامه هاي هفته دفاع مقدس کانون هاي مساجد استان تشريح شد

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس کانون های مساجد استان تشریح شد

سقاء ضمن تشريح ويژه برنامه هاي کانون هاي مساجد به مناسبت چهلمين سالگرد دفاع مقدس، گفت: چهل سالگي دفاع مقدس سندي پرافتخار براي نظام است زيرا ملت ايران به ويژه جوانان با گوش سپردن به فرمان تاريخي امام خميني (ره) براي حضور داوطلبانه در جبهه هاي حق عليه باطل قدرت معنوي ايران اسلامي را به جهانيان نشان دادند.
شناسه خبر : 16438 تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «نادر سقاء» گفت: ۴۵ درصد از اسامی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به نام شهدا مزین شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: مدیران و اعضای کانون های مساجد استان اردبیل طبق سنوات گذشته در ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس مشارکت فعالی خواهند داشت و برنامه های خودجوش را به همین مناسبت تدارک دیده اند.


وی اعلام داشت: طبق آخرین آمار هم اکنون 580 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند که از این تعداد 45 درصد اسامی کانون های مساجد استان اردبیل به نام شهدا مزین شده است.


سقاء تاکید کرد: طرح «سه شنبه های تکریم» نیز طی هفته دفاع مقدس همچون هفته های گذشته با هدف تکریم خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان در منازل آنها به صورت خودجوش با مشارکت فعالان کانون های مساجد برگزار خواهد شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: تاکنون آثار برتر استان به طرح ملی «روح مقاومت» ارسال شده هست و همچنان نیز ادامه خواهد شد و طبق آمار ارائه شده در خصوص ارسال آثار کانون های مساجد استان جزو پنج استان برتر در کشور است.


این مقام مسئول یادآور شد: ویژه برنامه های قرآنی نیز به یاد شهدا همزمان با هفته دفاع مقدس به صورت خودجوش توسط کانون های مساجد در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.


سقاء عنوان کرد: به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا برنامه های حضوری فعالان کانون های مساجد در مناطق وضعیت سفید خواهد بود و در سایر مناطق به ویژه مناطق وضعیت قرمز از طریق فضای مجازی پیگیری خواهد شد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: برگزاری مسابقه عکس «شوق تلاوت» با گوشی تلفن همراه و دوربین به نیت شهدای دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه ها است که شرکت کنندگان عکس های خود با موضوع های تلاوت قرآنی شامل ختم قرآن کریم، تلاوت نور، جزءخوانی در مساجد و منازل شخصی یا خانواده معظم شهدا، محفل های قرآنی و مزار شهدا می توانند به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.


سقاء اذعان داشت: عکاسان می توانند 3 عکس را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند و شرایط سنی برای عموم آزاد است اما این مسابقه ویژه استان اردبیل خواهد بود و علاقمندان آثار خود را از 25 شهریورماه تا 10 مهرماه از طریق پیام رسان واتس آپ به شماره 09143526189 ارسال کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: به نفرات برگزیده به قید قرعه جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: برنامه فرهنگی «شنبه های با کتاب» نیز به معرفی کتب زندگینامه و وصیت نامه شهدا با هدف ترویج کتابخوانی کتب دفاع مقدس خواهد پرداخت.


این مقام مسئول بیان کرد: مدیران و اعضای کانون های مساجد به صورت خودجوش در مزار شهداها را غبارروبی و عطرافشانی  خواهند کرد و در برپایی یادواره های شهدا در مساجد نیز مشارکت خواهند داشت.


سقاء تصریح کرد: تشریح اهمیت چهل سالگی دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان توسط ائمه جماعت در بین صلاتین و اهدا ثواب تلاوت نور به روح پرفتوح امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم از دیگر برنامه های فرهنگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در مساجد خواهد بود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی از طریق معرفی شهدا به همت فعالان کانون های مساجد نیز همزمان با هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.