فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برنامه های فرهنگی خود را جهانی کنند
فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با استفاده از ظرفيت فضاي مجازي برنامه هاي فرهنگي خود را جهاني کنند

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برنامه های فرهنگی خود را جهانی کنند

اسحاقي گفت: فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد مي توانند با بهره گيري از ظرفيت فضاي مجازي قابليت هاي تاثيرگذار خود را از محدوده مسجد به فضاي مجازي بکشانند و برنامه هاي فرهنگي خود را جهاني کنند.
شناسه خبر : 11400 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۵۷
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان اردبیل، «سید ناصر اسحاقی» امروز (11 خردادماه) در آئین رونمایی از صفحه استان اردبیل در پایگاه طلاع رسانی «فهما» که در سالن جلسه شهدای هنرمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در جهان یک سبک زندگی نو مبتنی بر فضای مجازی و در خانه ماندن به ویژه مسئله خانواده را به بشریت تحمیل کرده است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: اصالت زندگی مسئله خانواده و توجه به اعضای خانواده است که در دوران کرونایی نمود و عینیت برتر در سبک زندگی پیدا کرد و باید مورد توجه والدین قرار گیرد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: فضای مجازی نیز یکی از وسایل ارتباطی به عنوان زندگی اجباری در دوران کرونایی است اما باید با آشنایی از کارکردها و معیارهای بهره برداری مراقب آسیب های آن در سطح جامعه باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه افراط در استفاده از فضای مجازی برای جامعه آسیب زا است، تاکید کرد: فعالان فرهنگی و هنری کانون های مساجد می توانند با بهره گیری از این ظرفیت قابلیت های تاثیرگذاری خود را از محدود مسجد به فضای مجازی بکشانند و این مسئله یک فرصت برای افزایش استفاده عموم مردم از ظرفیت برنامه های فرهنگی مساجد است.
 
اسحاقی افزود: مهمترین وظیفه مدیران مسئول کانون های مساجد در نشان دادن خدمات اجتماعی، فرهنگی و هنری بازتاب عملکرد و اطلاع رسانی و نشر آن است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نقد ضعف در اطلاع رسانی اخبار حوزه مسجد و کانون ها، خاطر نشان کرد: خداوند متعال خادمی خدمتگزاری در عرصه فرهنگی و هنری مساجد را بر عهده فعالان کانون های مساجد قرار داده و باید برای شکر این نعمت در بازتاب این نعمات نیز فعال باشید.
 
اسحاقی اعلام داشت: امام خمینی (ره) نیز در اوایل دوران انقلاب به کارگزاران نظام تاکید کرد که باید خدمات انجام شده خود را به نحوه احسن اطلاع رسانی و بازنشر دهند و باید امروز این مسئله در مساجد نیز به بهترین نحو صورت گیرد.
 
وی یادآور شد: هر گوشی موبایل یک صدا و سیما است و اگر بتوانید یک تدوین گر و کارگردان خوب باشید می توانید عملکرد خود را به بهترین نحو با محتوای تصویری و صوتی در بین مردم جهان به اشتراک گذاشته و برنامه های فرهنگی خود را جهانی کنید.